سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فائو: امسال تولید گندم در پاکستان افزایش می‌یابد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در گزارشی اعلام کرد امسال تولید گندم در پاکستان افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش به علت خشکسالی تولید گندم در جهان 1.4 درصد کاهش پیدا کرده اما پاکستان از ظرفیت خوبی برای کشت این محصول برخوردار است بنابراین تولید گندم در این کشور افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سما نیوز،‌ در سال جاری میلادی بخش‌هایی از روسیه،‌اوکراین و هند دچار قحطی می‌شوند اما پاکستان به علت آب فراوان با این مشکل مواجه نیست.

پاکستان با تولید 24٫2 میلیون تن گندم در سال یکی از مهمترین کشورهای تولید کننده گندم در جهان است. طبق آمار FAO در سال 2013 در بین تمامی کشورهای تولید کننده گندم، پاکستان در رتبه هفتم قرار دارد.

پاکستان به دلیل داشتن جمعیت زیاد بالغ بر 188 میلیون نفر اغلب گندم تولیدی خود را به مصرف می­رساند ولی در این بین، بخشی از تولید گندم خود را صادر می­کند.

توان صادراتی پاکستان برای کشورهای همسایه از جمله ایران فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا به جای واردات از کشورهای غربی که فاصله جغرافیایی زیادی با این کشور دارند، گندم را از این کشور وارد کند.

افغانستان به جهت مرز مشترک 2240 کیلومتری با واردات 500 هزار تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. پاکستان در سال 2013 به میزان 700 هزار تن گندم به کشورهایی از قبیل افغانستان، سریلانکا، قطر، عمان، امارات، کنیا، یمن و بنگلادش صادرات داشته که نشان از ظرفیت صادرات گندم این کشور در منطقه دارد.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
افزایش ضریب خود اتکایی در تولید گندم کشور