معرفی بیش از 1300 خانوار تحت حمایت کمیته امداد به بیمه برای جبران خسارت سیل اخیر


معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با اشاره به سیل اخیر و بروز خسارت به برخی منازل مددجویان تحت حمایت گفت: با توجه به اینکه منازل تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بیمه هستند، 1379 خانوار خسارت دیده سیل در استانهای ایلام و لرستان برای جبران خسارت به بیمه معرفی شده‌اند.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، علی محمد ذوالفقاری افزود: بارندگی همراه با سیل درهفته اول آبان ماه جاری در برخی از استان ها به ویژه ایلام و لرستان خساراتی به منازل مسکونی هموطنان به ویژه مددجویان وارد کرد و این نهاد نیز وضعیت و میزان خسارت وارده را بررسی و به نمایندگان بیمه اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: پرونده خسارت 1166 خانواردر استان ایلام و 253خانوار در استان لرستان توسط کارشناسان بیمه و نمایندگان کمیته امداد بررسی وجمع بندی نهایی مبالغ جبران خسارت آسیب دیده گان به بیمه معرفی شدند.

ذوالفقاری یادآور شد: با برنامه‌ریزیهای این نهاد، تمامی خانواده‌های تحت پوشش امداد در مقابل بلایای طبیعی (زلزله، سیل و آتش سوزی) بیمه حوادث شده‌اند. حضور مسئولان امداد در کنار مددجویان و دلجویی، رسیدگی و فراهم کردن امکانات موجود در محل، توانسته است آرامش مناسبی را در محیط ایجاد نماید.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه برخی از این خانواده ها بصورت 100 درصدی خسارت دیده و همه اموال و اثاثیه و حتی سرمایه شغلی شان از بین رفته است، گفت: استحکام ضعیف منازل آنان و قرار گرفتن در محلهای آسیب پذیر شهر و بسته بودن برخی راه‌های ارتباطی و محدودیتهای ترددی موجود درنقاط محروم و دور افتاده روستایی باعث شده که خسارت زیادی به منازل مددجویان تحت حمایت وارد شود که اغلب نیاز به بهسازی کلی دارند.

گفتنی است، در پی وقوع سیل اخیر، ستاد بحران کمیته امداد در استان ایلام و و لرستان اکیپهای چندگانه جهت رسیدگی به وضعیت مددجویان و مشکلات سیل زدگان تشکیل شد و خانوارهای مددجویان که دچار خسارت شده بودند شناسایی و مورد بازدید قرار گرفتند.

میزان خسارتهای وارده به خانوارهای تحت حمایت شامل اسباب و اثاثیه ضروری زندگی، پوشاک، منازل مسکونی، طرح های اشتغالزایی و سایر امکانات آنان است. کمیته امداد همچنین برای حمایت وکمک به خانوارهای خسارت دیده اقدام به توزیع اقلام و مایحتاج ضروری کرده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، بارندگی شدید و بی‌سابقه هفته اول آبان ماه در استانهای ایلام و لرستان باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهرها و خسارت زیادی به شهروندان شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
5200 خانوار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند