سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از سرگیری درگیری‌ها بین «داعش» و «جبهه النصره» در شرق لبنان


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌های مسلحانه بین عناصر گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه» از ظهر امروز در ارتفاعات مناطق مرزی «عرسال» و «القلمون» از سر گرفته شد.

خبرنگار وبگاه خبری «النشره» در منطقه «البقاع» لبنان با اعلام این مطلب، تاکید کرد که تبادل آتش بین عناصر داعش و جبهه النصره در همه محورهای ارتفاعات عرسال و القلمون بار دیگر آغاز شد.

درگیری‌ها بین عناصر و داعش از روز چهارشنبه عصر شروع شده و دیروز پنج‌شنبه نیز ادامه یافت. درگیری‌ها شب گذشته متوقف شده بود.

به گزارش فارس، عصر چهارشنبه در جریان حمله غافلگیرانه عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» به مواضع داعش در ارتفاعات «الجراجیر» واقع در سلسله‌ کوه‌های «قلمون» واقع در منطقه مرزی بین سوریه و لبنان، شماری از افراد مسلح کشته و زخمی شدند.

این گزارش حاکی است که در جریان حمله النصره به مواضع داعش همچنین شماری از افراد مسلح به اسارت گرفته شده و برخی مواضع داعش به دست عناصر النصره افتاد.

از طرفی دیگر عناصر داعش اندکی بعد از حمله نیروهای جبهه النصره، واکنش نشان داده و مواضعشان را باز پس گرفته و بر مواضع دیگری از جمله ارتفاعات «قلعه الحصن» و «سهل عجرم» و برخی مناطق دیگر واقع در شرق شهرک مرزی «عرسال» در شرق لبنان سیطره کردند.

ارتش لبنان روز گذشته به دنبال انتقال درگیری‌ها بین «جبهة النصره» (شاخه القاعده در سوریه) و داعش به «عرسال» لبنان، مواضع گروه‌های تروریستی را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داد.

به گزارش «الأخبار» لبنان، گروه تروریستی داعش پس از یک روز درگیری شدید با جبهة النصره در منطقه «القلمون» سوریه، بر بیشتر گذرگاه‌ها منطقه از جمله گذرگاه «وادی العجرم»، «الزمانی»، «مرطبیه» و «میرا» سیطره یافته است.

به گفته منابع آگاه، این درگیری‌ها پس از آن شدت گرفت که عناصر جبهة النصره و داعش توسط نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در محاصره شدید قرار گرفته‌ بودند و در برابر محاصره و شرایط سرد آب ‌وهوایی، چاره‌ای جز درگیری و حمله به مواضع یکدیگر نداشتند.

این منابع اعلام کردند، ابتدا چهارشنبه عناصر جبهة النصره به مواضع داعش در «جرود الجراجیر» و «عرسال» یورش بردند و پس از درگیری‌های‌ خونین که به وسیله سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین صورت گرفت، عناصر جبهة النصره به مواضع داعش سیطره پیدا کرد.

با این حال، طولی نکشید که داعش با حمله گسترده، مناطق خود را از جبهة النصره پس گرفت. به گفته این منابع، شش نفر از تروریست‌ها النصره کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در مقابل افراد جبهة النصره سه نفر از تروریست‌های داعش را به اسارت گرفتند.

ارتش لبنان با رصد تحرکات تروریست‌ها در جرود عرسال و رأس بعلبک با آتش توپخانه‌ای خود مواضع آنها را در هم کوبید.

همزمان با این تحولات، ارتش لبنان در کلیه مناطق خطوط مقدم اعلام آماده باش کرده و برای جلوگیری از حمله و نفوذ تروریست‌ها به داخل لبنان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/R0GO2


ویدیو مرتبط :
ویدئوی درگیری جبهه النصره و داعش ( نهروان شام )