توزیع داروهای ارسالی هلال احمر ایران در یمن/بررسی چگونگی امدادرسانی به فلسطین


رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در حاشیه برگزاری سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، با هدف تقویت و افزایش روابط و همکاری‌های دو جانبه، دیدارهای چندجانبه‌ای با روسای مختلف جمعیت‌های ملی داشت.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دیدار دکتر سید امیرمحسن ضیائی با روسای جمعیت‌های ملی یمن، فلسطین، تاجیکستان، بولیوی، اکوادور، غنا و زیمباوه، بر تحکیم و گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه تاکید شد.

توزیع داروهای ارسالی هلال‌احمر ایران در بیمارستان‌های یمن

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان همچنین با عبدالوهاب عباس، دبیرکل هلال‌احمر یمن در تعز دیدار کرد.

عبدالوهاب عباس، دبیرکل جمعیت هلال‌ا‌حمر یمن در تعز با اشاره به شرایط وخیم انسان‌دوستانه در یمن، اظهار کرد: کمک‌های ارسالی سایر جمعیت‌ها به یمن، به علت شرایط نامساعد امنیتی، به نحو مطلوبی به دست مردم نرسیده است. البته هلال‌احمر تلاش‌های خود را برای توزیع کمک‌ها به کار بسته و توانسته است داروها را در بیمارستان‌ها توزیع کرده و به دست مردم نیازمند برساند.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون با توجه به راه‌اندازی مرکز لجستیک کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در صلاله، کمک‌ها به شکل مناسب‌تری از صلاله به یمن منتقل می‌شود، اظهار کرد: در بندر صلاله کمک‌ها دوباره بسته‌بندی شده و بر اساس استانداردهای موجود به داخل کشور منتقل می‌شود.

ضیائی نیز در دیدار با عبدالوهاب عباس، با تاکید بر این که کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران برای مردم یمن، بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض است، عنوان کرد: هدف ما کمک به مردم جنگ‌زده و نیازمند بوده و تلاش می‌کنیم اصل بی‌طرفی و بی‌غرضی را برای مردم یمن، کاملا رعایت کنیم.

بررسی نحوه امدادرسانی به مردم فلسطین و استفاده از ظرفیت فدراسیون برای ارسال کمک‌ها

ضیائی همچنین با دکتر یونس الخطیب، رئیس هلال‌احمر فلسطین دیدار کرد. در این دیدار طرفین بر نحوه امدادرسانی به مردم فلسطین و بروز مشکلات عدیده در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور اشاره کردند و با توجه به مشکلات عدیده در ارسال کمک‌های بشردوستانه از ایران به فلسطین، پیشنهاد شد تا جمعیت هلال احمر ایران، کمک‌های انسان‌دوستانه را از طریق فدراسیون بین‌المللی به این کشور ارسال کند.

علاقمندی تاجیکستان به افزایش سطح روابط با هلال‌احمر ایران

باباجان، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان نیز در دیدار با دکتر ضیائی با اشاره به اشتراک‌های فرهنگی و زبانی میان دو کشور، گفت: علاقه‌مندیم تا سطح روابط خود را با هلال‌احمر ایران افزایش داده و در جهت توسعه فعالیت‌ها گام برداریم.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم امضا شده میان دو جمعیت ملی ایران و تاجیکستان، افزود: تا کنون سه یادداشت تفاهم میان دو جمعیت امضا شده و لازم است که همه این یادداشت تفاهم‌ها در یک یادداشت تفاهم تجمیع شود.

ضیائی نیز در این دیدار از اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر ایران برای بسط روابط دوجانبه با هلال‌احمر تاجیکستان خبر داد و گفت: می‌توان با امضای یک تفاهم‌نامه تکمیلی، در زمینه‌های مختلف به‌خصوص توسعه همکاری در بخش آموزش و مدیریت بهداشت و درمان و ... اقدام کرد.

تاکید بر افزایش روابط با کشورهای آمریکای لاتین

ضیائی در جریان دیدارهای چندجانبه خود ملاقات مشترکی نیز با عبدل پنا لیلو و خوان کوئه‌وا اورتگا روسای صلیب‌سرخ بولیوی و اکوادور داشت.

در این نشست مشترک بر همکاری با جمعیت‌های منطقه آمریکای لاتین تاکید و به موضوعاتی چون توسعه مراکز درمانی در بولیوی، پرداختن به مسئله آموزش و حمایت از برنامه‌های آموزشی صلیب‌سرخ بولیوی، گسترش روابط میان این سه جمعیت ملی، مشارکت هلال‌احمر ایران در برنامه‌های کاهش فقر در پاناما و ... تاکید شد.

همچنین امکان اجرای پروژه سه‌جانبه میان صلیب‌سرخ بولیوی و اکوادور و هلال‌احمر ایران بررسی و مقرر شد تا در زمینه آموزش نیز این پروژه سه‌جانبه اجرایی شود.

گسترش هماهنگی‌ها و همکاری‌های بهداشتی و درمانی با صلیب‌سرخ غنا

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در حاشیه شورای نمایندگان فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با دکتر میشل آگیکوم آدو، رئیس صلیب‌سرخ غنا دیدار کرد. در این دیدار بر ارتقای سطح روابط دوجانبه و گسترش هماهنگی‌ها و همکاری‌های بهداشتی و درمانی تاکید شد.

در این دیدار همچنین با توجه به فعالیت مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در غنا، بر ارتقای سطح خدمات درمانی و همچنین تبدیل مرکز سلامت ایران به محلی برای ارائه خدمات امدادی، آموزشی و سایر فعالیت‌های بین دو جمعیت تاکید و توافق شد.

همچنین توافق شد علاوه بر خدمات سلامت، جمعیت هلال‌احمر ایران، حضور بیشتری در غنا داشته و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به غنا نیز از دیگر موارد همکاری بین طرفین باشد.

افزایش کیفیت خدمات مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر ایران در زیمباوه

ادسون ملامبو، رئیس صلیب‌سرخ زیمباوه نیز در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با اشاره به ملاقات‌های مفیدی که امسال در تهران با مسئولان هلال‌احمر ایران داشته است، اظهار کرد: هم‌اکنون آماده اجرای یادداشت تفاهم دوجانبه با ایران هستیم و در این زمینه جلساتی با رئیس مرکز سلامت در حراره داشتیم و امیدواریم مطابق بندهای یادداشت تفاهم، برنامه‌های اجرایی را آغاز کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به این که حل و فصل مسائل مرتبط با مرکز سلامت جمعیت در زیمباوه از نقطه نظر مسائل اداری، منابع انسانی و سایر مسائل باید در اولویت کاری بین دو جمعیت قرار گیرد، عنوان کرد: با توجه به موضوعات پیش‌رو بین دو جمعیت در حوزه سلامت و درمانگاه جمعیت، ضروری است تا با توافق در زمینه مسائل مورد توجه در جمعیت، این موارد به شکل مناسبی حل و فصل شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که افزایش کیفیت خدمات ارائه شده از سوی مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر ایران به مردم نیازمند زیمباوه، هدف اصلی جمعیت هلال‌احمر ایران است، گفت: هلال‌احمر ایران آمادگی دارد با توجه به نقطه نظرات صلیب‌سرخ زیمباوه این خدمات را ارتقا بخشد.

لازم به ذکر است دکتر ضیائی، دیدارهایی نیز با رییس جمعیت هلال احمر پاکستان و دبیرکل صلیب سرخ کانادا داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هلال احمر با صدای بلند، صلیب سرخ را به صحنه یمن بکشاند