فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خرمشهر به حدود 600 نیروی انسانی آموزش و پرورش نیاز دارد


به گزارش ایرنا عبدالحافظ عنبری سه شنبه همزمان با فرارسیدن هفته تكریم مقام و منزلت معلم در نشست خبری با اصحاب رسانه، كمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خرمشهر را 589 نفر خواند و گفت:از این تعداد 197 معلم ابتدایی، 77 معلم متوسطه اول، 70 متوسطه دوم شامل نظری، فنی و حرفه ای و كار و دانش 50 مربی تربیت بدنی و 55 مربی پرورشی و 140 نیروی خدمتی و سرایدار نیاز است.
**** نبود سرایدار امنیت مدارس روستایی خرمشهر را تهدید می كند
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت: به دلیل نبود سرایدار در مدارس روستایی، امكان تجهیز مدارس فراهم نیست و امنیتی برای نگهداری اموال مدارس نیست.
عنبری افزود:طی نشست های مشترك با دهیاران روستاهای خرمشهر، به آنان پیشنهاد شد كه مدارس را به امكانات آموزشی مجهز می شود به شرطی كه نگهبان و سرایدار از سوی دهیاری ها گمارده شود ولی آنان با این پیشنهاد موافقت نكردند.
**** راهیابی 22 اثر تولید محتوای الكترونیك معلمان ابتدایی به جشنواره تولید محتوایی كشور
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت:سال تحصیلی 95-94 با برگزاری دوره سه ماهه، آموزش تولید محتوا برای معلمان ابتدایی برگزار شد.
عنبری گفت:در این راستا 300 اثر محتوای الكترونیك از سوی معلمان ابتدایی تولید شد و در جشنواره تولید محتوای الكترونیك شركت كردند كه از این تعداد 22 اثر به جشنواره كشوری راه یافت.
وی ادامه داد: علاوه بر این آموزش تولید محتوای الكترونیك به دانش آموزان نیز آموخته شد.
عنبری آموزش مجازی ارتباط دانش آموزان با اساتید را یادآور شد و گفت:آموزش مجازی ارتباط دانش آموز با معلمان و اساتید به صورت آزمایشی انجام و سامانه طراحی شد و چهار میلیارد ریال هزینه طرح پیش بینی شد كه از سوی هیچ دستگاهی حمایت نشدیم چون بستر فراهم نبود.
***خیران مدرسه ساز به خرمشهر وارد شده اند
عنبری در ادامه سخنانش با تبیین اقدامات انجام شده برای ساخت مدارس خیری در شهرستان، گفت:هفته اخیر تفاهم نامه ای با خیران مدرسه ساز برای احداث مدارس در جزیره مینو منعقد شد.
وی افزود:در سال تحصیلی جدید، دو مدرسه از سوی خیران مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش خرمشهر می شود.
وی ساماندهی كمبود فضای آموزشی را ضروری خواند و گفت:اگر بتوان با برنامه ریزی منسجم مدارس شهرستان خرمشهر را دو نوبته كرد، كمبود فضای آموزشی برطرف می شود.
عنبری، از پیشرفت 90 درصدی مدرسه 10 كلاسه كوی بوستان خبر داد و گفت: این مدرسه از سوی سازمان نوسازی مدارس تا مهرماه سال جاری تحویل می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر همچنین، تراكم مدارس در مركز شهر را از معضلات آموزشی خرمشهر خواند و گفت:مجموعه مدارس خرمشهر از زمان قبل از انقلاب و در دهه 70 در مناطق امیری و كوی طالقانی جانمایی ساخته شده و در حاشیه های شهر مدارس كمتر است كه این باعث شده كه تراكم جمعیت دانش آموزی در این مناطق بیشتر باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت:اگر آموزش و پرورش استخدام معلم حق التدریس داشته باشد می توان تراكم جمعیت دانش آموزی را با دو نوبته كردن كلاس ها كاهش داد.
عنبری افزود: به دلیل كمبود نیروی انسانی، وزارت آموزش و پرورش طرح بسته حمایتی تعریف كرد كه بر اساس آن، 95 درصد مدارس روستاهای حاشیه كارون زیر پوشش طرح بسته حمایتی قرار گرفت.
وی سرانه هر دانش آموز در این طرح را شش میلیون ریال عنوان كرد و گفت: این سرانه را دولت پرداخت می كند و مدیران مدارس حاشیه كارون یكهزار دانش آموز را زیرپوشش دارند.
وی راه اندازی خانه كنكور در خرمشهر را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 250 دانش آموز دختر روزانه در كلاس های كنكور شركت دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش همچنین، ترك تحصیل دانش آموزان روستایی در سال گذشته را فاصله زیاد مدرسه تا خانه دانست و گفت: ترك تحصیل دانش آموزان روستایی مشكلات اقتصادی به مشكلات فرهنگی دامن می زند، بنابراین یكی از عوامل خروج زودرس دانش آموزان از مدرسه دوری راه و فاصله زیاد بین مدرسه تا خانه است.
عنبری گفت: یك مدرسه شبانه روزی ویژه دانش آموزان روستایی راه اندازی شد ولی استقبالی از آن نشد و هم اینك این مدرسه 30 نفر دانش آموز ندارد.
**** 98 درصد جمعیت خرمشهر باسواد هستند
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر گفت: 98 درصد از جمعیت 155 هزار و 234 شهرستان خرمشهر باسواد هستند.
عنبری گفت: از این تعداد سه هزار و 134 نفر بین 10 تا 50 سال كم سواد و بیسواد هستند كه یكهزار و 297 مرد و یكهزار و 837 زن تشكیل می دهند.
35 هزار دانش آموز شهرستان خرمشهر در 208 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7100/6125

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ارزش گذاری نیروی انسانی فنون فروش توسعه منابع انسانی واژه نامه بازاریابی توانمند