سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گاردین نوشت: بیکاری در جهانِ عرب عامل پیوستن جوانان به داعش


گاردین نوشت: بیکاری در جهانِ عرب عامل پیوستن جوانان به داعشباشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی گاردین در گزارشی به بررسی میزان حمایت جوانانِ عرب از گروه تروریستی داعش پرداخت.

به گزارش گاردین، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد تعداد جوانان عرب که گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کنند رو به افزایش است. اکثر این جوانان باور دارند که این گروه شیطانی موفق به تأسیس «خلافت» خود نمی‌شود.
بنابر نظرسنجی 2016 جوانان عرب، تنها 13 درصد از این افراد در صورتیکه گروه تروریستی داعش مرتکب جنایات کمتری شود از آن حمایت می‌کنند. سال گذشته آمارها از حمایت 19 درصدی این جوانان از داعش حکایت داشت. 50 درصد نیز گروه خونخوار داعش را بزرگترین مسئله‌ای که خاورمیانه با آن روبرو است، می‌دانند. این در حالی است که سال گذشته 37 درصد، داعش را مشکل اصلی به شمار می‌آوردند.
انجام این نظرسنجی در 16 کشور مختلف نشان می‌دهد بیکاری عاملی است که بیش از عقاید افراطی، جوانان را به عضویت در داعش وامی‌دارد. 5 سال پس از آغاز بیداری اسلامی، اغلب جوانان ثبات را به دموکراسی ترجیح دادند.
نگرانی در خصوص بیکاری در جهان عرب رو به افزایش است. به طوریکه از هر چهار فرد 15 تا 24 ساله، یک نفر بیکار است. بنابر گزارش بانک جهانی این میزان بیکاری جوانان در هیچ جای دیگری وجود ندارد.
نظرسنجی مذکور براساس 3500 مصاحبه درباره رشته‌ای از مسائل انجام شد. شرکت‌کنندگان بین 18 تا 24 سال سن داشتند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
چگونه جوانان را از پیوستن به داعش منصرف کنیم؟