سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داعش فعالان رسانه‌ای خود را چگونه می‌فریبد؟


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العالم: تاثیرگذاری فعالان رسانه‌ای گروهک تروریستی داعش به جایی رسیده است که این گروهک آنها را اعضای تیم جنگ رسانه‌ای می‌نامد و با آنها مانند سرکرده های مهم و "امرا" رفتار می‌کند.

برخی کارشناسان عقیده دارند که داعش تنها گروهک تروریستی است که توانسته جنگ را از میدان مقابله با نیروهای عراقی و سوری به فضای مجازی نیز بکشاند و به گونه ای در این زمینه فعالیت کند که سازمان تروریستی القاعده در مقایسه با آن بسیار ضعیف و ناتوان است.

براساس اظهارات یکی از اعضای سازمان "خبرنگاران بدون مرز" که روزنامه فرانسوی لوفیگارو آن را امروز چهارشنبه منتشر کرده است، گروهک تروریستی داعش به صورت جدی با توسعه ابزار ارتباطی و فن آوری ارتباطات سازگاری دارد و به همین علت فعالان رسانه ای را از اعضای مهم و حتی "رکن اساسی" پیشبرد کارها و تبلیغ فعالیت ها و اقدامات روزمره خود می داند.

بنا بر این گزارش داعش با فعالان رسانه ای که تحت لوای این گروهک فعالیت می کنند، به عنوان "امرا" و سرکردگان تعامل می کند تا بقا و وفاداری آنها را به این گروهک تضمین کند.

امتیازات فعالان رسانه ای داعش

گروهک تروستی داعش فعالان رسانه ای خود را قبل از شروع به کار تبلیغات تحت آموزش استفاده از سلاح قرار می دهد اما آنها در عین حال عناصر مسلح عادی محسوب نمی شوند بلکه از امتیازات معنوی و مادی فراروان برخوردارند؛ برخی از این عناصر دستمزدی معادل هفت برابر دستمزد عناصر عادی این گروهک دریافت می کنند.

داعش به این عناصر، خودرو، تلفن هوشمند و تجهیزات اطلاعاتی بسیار پیشرفته روز اختصاص می دهد. همچنین فعالان رسانه ای داعش از پرداخت مالیات معاف هستند و داعش ویلاهای بزرگ و مجللی در اختیار خانواده آنها قرار می دهد. داعش با این عناصر مانند سرکردگان مهم یا "امرا" برخورد می کند.

بر اساس این گزارش داعش علاوه بر ایستگاه های رادیویی، شبکه های تلویزیونی دارد که ویدیوهای این گروهک را پخش می کنند؛ این گروهک مجله ای نیز دارد که به زبان های متعدد برای جذب هرچه بیشتر عناصر غربی منتشر می شود.

گروهک تروریستی داعش که همواره در حال نوع آوری در افکار وحشیانه و جنایات هولناک خود از قبیل سربریدن، سوزاندن در قفس، خفه کردن در آب، انفجار اجساد و... به شیوه ای حرفه ای است این جنایات را به گونه ای به تصویر می کشد که گویی نوعی تخیل با کارگردانی هالیوودی نمایش داده می شود اما این تصاویر واقعی و تکان دهند بوده و هر روز بر موج خشم و نفرت جهانیان نسبت این وحشی ها می افزاید.

یک تصویربردار که پیشتر در خدمت داعش بوده و بعد موفق به فرار از دست این گروهک شده است در گفت وگو با واشنگتن پست، تیم رسانه ای داعش را "یک ارتش رسانه ای واقعی" توصیف می کند.

بر اساس این گزارش گروهک داعش برای اطمینان از وفاداری کوکورانه و فرمانبرداری بی قید و شرط فعالان رسانه ای خود همواره آنها را با این عبارات تهدید می کند که : خوب می دانید که ممکن است جایگزین کسانی شوید که مراحل شکنجه شدن آنها را به تصویر می کشید!

داعش ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریست ها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.


ویدیو مرتبط :
جلسه فعالان رسانه ای با مشاور رییس جمهور (4)