سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«سگ‌پا»ها خون حیات وحش خوزستان را می‌مکند + فیلم


خبرگزاری فارس - گروه جامعه: شهاب لطیفی، فعال محیط زیست استان خوزستان در گفت‌وگو با فارس گفت: هر ساله از اول اسفند ماه گروه های متعددی از شکارچیان به منظور شکار گراز و سایر پستانداران در مزارع گندم و جو در منطقه حفاظت شده هورالعظیم تا هفته ها مستقر می شوند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از زمین‌های خشک شده هورالعظیم توسط سودجویان به زمین کشاورزی تبدیل شده و حیات وحشی که از فرط بی آبی به این مزارع روی می آورند توسط تفنگ ها و سگ های شکارچیان پذیرایی شده و به فجیع ترین شکل ممکن کشته می شوند.

 

 

لطیفی با اشاره به افزایش تعداد گروه های شکارچیان که از قدیم الأیام از نقاط مختلف برای شکار گراز و دیگر گونه های حیات وحش به خوزستان، خصوصا شهرستان دشت آزادگان می آمدند گفت: سگ های شکاری که این شکارچیان با خود به همراه می آورند از هیچ جانوری نمی گذرند و به هر موجود زنده ای که در مسیرشان قرار بگیرد حمله کرده و آن را از بین می برند.

این فعال محیط زیست اظهار داشت: شکار گراز، شبانه انجام می شود و از آنجایی که رودک عسلخوار و اکثر جانوران دیگر شب هنگام فعالیت می کنند متاسفانه در تیررس این شکارچیان که به دلیل استفاده از سگ های شکاری، "سگ‌پا" نامیده می شوند قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه شکارچیان به پیشنهاد کشاورزان برای ایجاد ترس و از بین بردن جانورانی که به مزارع آنها آسیب وارد می کنند دعوت می شوند گفت: سگ‌پاها معمولا برای حفاظت از هر هکتار، ماهانه حدود صد هزار تومان از کشاورزان دریافت می کنند اما بسیاری از آنان صرفا به دلیل علاقه به شکار به منطقه وارد می‌شوند.

 

 

لطیفی افزود: همانطور که در فیلم مشاهده می‌شود علی‌رغم حرام گوشت بودن گراز، شکارچیان بلافاصله پس از شکار، به منظور استفاده شخصی و فروش مازاد گوشت گراز، لاشه حیوان را قطعه قطعه می کنند.

 

 

وی در ادامه گفت: متاسفانه گونه هایی کمیاب و حفاظت شده چون گربه وحشی و رودک عسلخوار و همچنین گرگ، کفتار، روباه، شغال و هر موجود زنده ای که تحرک داشته باشد از دید این سگ‌های شکار مخفی نمی ماند و همین سبب شده تعداد این گونه ها در خوزستان با کاهش چشمگیری مواجه شود.

 

 

لطیفی در پایان با ابراز تاسف از اینکه سودجویان علاوه برغارت زمینهای تالاب هورالعظیم و تبدیل آن به مزارع کشاورزی، در کمال بی انصافی با دعوت از سگ پاها کمر به قتل عام حیات وحش مظلوم این تالاب مرگ دیده بسته اند گفت: عملکرد ضعیف اداره محیط زیست خوزستان و بی توجهی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست سبب شده تا خصوصا طی سه سال اخیر شکارچیان حرفه ای در قالب گروه های متعدد در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع به کشتار حیات وحش مشغول شوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جدال افعی سوسن با هزار پا+فیلم کلیپ ویدیو حیات وحش