سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سلامت زنان بانادیده گرفتن زایمان طبیعی به خطر افتاده است


فرهنگ بابا محمودی روز یکشنبه در جشنواره ترویج زایمان طبیعی مازندران افزود : زایمان طبیعی که با وضعیت فیزیولوژیک زنان سنخیت دارد در سالهای اخیر به فراموشی سپرده شده است .
وی از زایمان سزارین به عنوان جایگزینی نام برد که بواسطه آن خطراتی سلامت زنان را تهدید می کند .
مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برخی خطرات و آسیب های ناشی از زایمان سزارین برای بانوان اشاره کرد و ادامه داد : عفونت ، خونریزی ، درد همیشگی و گاهی مرگ و میر مادران شرایطی است که بعد از زایمان سزارین برای آنان بوجود می آید .
وی اضافه کرد : در حالیکه زایمان طبیعی علاوه بر نداشتن این اثرات و مسائل بیماری ، متناسب با شرایط جسمی بانوان و همچنین در سلامتی نوزادانشان نیز تاثیر دارد.
بابا محمودی به آمار مرگ ومیر مادران باردار اشاره کرد و گفت که سزارین عامل 70 درصدی مرگ و میر این مادران است .
وی ادامه داد : اجرای طرح تحول سلامت دولت یازدهم مبنی بر رایگان کردن زایمان طبیعی و مناسب سازی زایشگاه ها با عنوان بازگشت دوباره بانوان جامعه به سمت این نوع زایمان و سلامتی آنان است .
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران نقش ماماها را در ترویج زایمان طبیعی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود : نوع برخورد و رفتار این قشر با بانوان باردار قبل ، بعد و هنگام زایمان در ایجاد فضای آرام و بدون ترس برای آنان تاثیر دارد .
وی نمودار زایمان سزارین در مازندران را نموداری نامناسب در کشور برشمرد و ادامه داد : مازندران از میانگین کشوری نیز زایمان سزارین بالایی دارد .
آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشان می دهد که 62 درصد موالید در این استان از طریق زایمان سزارین و این درحالیست میانگین زایمان سزارین در کشور 56 درصد موالید است .
تلاش برای ترغیب زنان به زایمان طبیعی از جمله برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام شده است که برای این منظور اقداماتی نظیر مناسب سازی فضای زایشگاه ها ، آموزش بانوان باردار و بکارگیری ماماهای با تجربه از آن جمله است .
2096/6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
▶عکس العمل مردا درمقابل دیدن فیلم زایمان طبیعی زنان.