سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرریز شدن رودخانه دز تلفاتی نداشته است


مرتضی اكبرپور عصرجمعه با تشریح وضعیت فعلی سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان های كشور در گفت وگویی با خبرنگارایرنا اظهارداشت:2 نفر از جان باختگان براثر صاعقه و یك نفر نیز بر اثر سیلاب در شهرستان های ایلام و لرستان جان باخته اند .
با شدت یافتن بارش باران طی چند روز گذشته در كشور،‌بسیاری از استان های كشور درگیر سیلاب، آب گرفتگی، ‌صاعقه و رانش زمین و طغیان روردخانه ها و شكسته شدن پل ها و تخریب برخی راه ها به ویژه در روستاها و خسارات مالی و جانی شده است.
گفته می شود این سامانه بارشی بزودی تا چند روز آینده از كشور خارج خواهد شد.
اكبر پور در ادامه با اشاره به سرریز شدن رودخانه دز و ورود آب به خیایان های مجاور این رودخانه در روز جاری نیز گفت: تاكنون گزارشی مبنی بر تلفات انسانی درمسیر جریان ورود آب و سرریز شدن رودخانه دز به خانه ها و خیایان های مجاور این رودخانه گزارش نشده و تمامی ساكنان خانه های اطراف این رودخانه تخلیه ودر مكان های موقت اسكان داده شده اند.
وی اظهار كرد: ممكن است تاكنون تنها آب رودخانه وارد خیایان ها و منازل شده باشد كه خالی از سكنه هستند.
معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران كشور تاكید كرد: روز گذشته جلسه شورای عالی مدیریت بحران با حضور معاون رییس جمهوری برگزار شد و از امروز (جمعه) نیز اسماعیل نجار معاون بحران وزیر كشور به همراه وزیر نیرو و هیات همراه وارد خوزستان شده اند تا تدابیر لازم را اتخاذ و بحران سیلاب و طغیان رودخانه دز را مدیریت كنند.
اكبرپور با بیان اینكه امدادرسانی ها در استان های درگیر سیلاب و صاعقه همچنان ادامه دارد، گفت: عوامل امدادی از روز گذشته دریچه های خروجی رودخانه دز را بازكرده اند تا از سرریز شدن آن به خیابان ها و منازل مسكونی مجاور آن جلوگیری شود و پیش بینی می شود این آب تا فردا - شنبه وارد دزفول شود.
وی میزان خروجی آب از رودحانه دز را 4 هزارو 500 مترمكعب بر ثانیه اعلام كرد.

** آمادگی كامل استان ها
این مسئول بحران كشور با اشاره به اخطاریه شماره 12 هواشناسی كشور نیز گفت: به همه عوامل اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانها آماده باش كامل ابلاغ شده است. همچنین آگاه سازی لازم به مردم در استانها و شهرهایی كه درمسیر جریان این سیلاب ها قرار دانرد و احتمال خطر برای آنها وجود دارد انجام شده است.

*مشهد امشب هم درگیر بارش سیل آسا است
اكبرپور با اشاره به وقوع سیلاب دو روز گذشته در مشهد نیز گفت: از آنجا كه طبق پیش بینی هواشناسی كشور مشهد مقدس امشب نیز با درگیر بارش سیل آسا خواهد بود و احتمال وقوع سیلاب وآبگرفتگی مجدد وجود دارد آگاه سازی لازم به مردم این شهر داده شده و امكانات خوبی برای مقابله با بحران سیلاب تدارك دیده شده است.
وی خاطرنشان كرد: همچنین اطلاع رسانی محلی و هشدار مردم به كشاورزان،‌ دامداران و كسانی كه منازل آنها در حاشیه این خطر قرار دارد، ادامه دارد.
اكبرپور افزود: به مسافرانی هم كه از مسیرهای كوهستانه قصد سفر و تردد دارند و یا در حال عبور و مرور هستند هشدارهای لازم داده شده است.
‌وی اعلام كرد: بسیج و سپاه نیز در آمادگی كامل برای كمك به عوامل امدادی بسر می برند.

** خطری تهران را تهدید نمی كند
معاون مقابله وآمادگی مدیریت بحران كشور با تاكید بر اینكه خطری تهران را تهدید نمی كند، اعلام كرد: شدت بارش ها در تهران پراكنده است و مشكلی پایتخت نشینان را تهدید نمی كند.
اكبرپور افزود:‌ پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان های البرز ، ‌تهران و قزوین است كه آمادگی لازم نیز در این باره وجود دارد.
این مسئول مدیریت بحران از همه عوامل اجرایی امدادی كه خالصانه خدمت می كنند و طی چند روز گذشته پای كار بوده اند قدردانی و تشكر كرد.
اجتمام**9136**1601**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دز خروشان رودخانه دزفول