فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بازگشت نخستین گروه از شهدای مفقودالاثر ام‌الرصاص به کشور


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در گفتگو با تسنیم از ورود پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده به کشور خبر داد. سردار باقرزاده در این رابطه گفت: «از مجموع 68 پیکر شهید که وارد کشور می‌شوند، 40 شهید در جزیره ام الرصاص تفحص شده که بعد از 29 سال توانستیم به این جزیره وارد شویم.»

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دقایقی پیش پیکر مطهر 68 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق اسکله بندر خرمشهر وارد کشور شده که مورد استقبال جمع کثیری از مردم خرمشهر و آبادان قرار گرفت. این پیکرها از اسکله 13 بندر خرمشهر وارد کشور شدند و جمعی از کاروان‌های راهیان نور و مردم آبادان و خرمشهر به استقبال شهدا آمدند. طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه مارش نیروی انتظامی در کنار فریادهای تشییع کنندگان حال و هوای خاصی را به مراسم بخشیده است.

پیکر مطهر 40 تن از این شهدا در اولین مرحله تفحص در جزیره ام الرصاص کشف شده و به همراه سایر شهدای تازه تفحص شده از مقابل جزیره ام الرصاص به وسیله شناور به اسکله خرمشهر منتقل شدند.

این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، زبیدات، جزیره مجنون و جزیره ام الرصاص تفحص شدند که مربوط به عملیات والفجر 8، کربلای 4، عملیات خیبر، عملیات محرم و والفجر 1 است. آئین استقبال از پیکرهای مطهر 68شهید دفاع مقدس در دهانه آبراه اروندرود به میزبانی بندر و دریانوردی خرمشهر و با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

بعد از اتمام مراسم استقبال پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده به معراج شهدای اهواز(پادگان شهید محمودوند) منتقل می‌شوند. دوشنبه شب بعد از مغرب و عشا در جوار پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی امام جمعه استان و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شهدای گمنام کربلای 4.ام الرصاص