سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اردوغان: درخواست خودمختاری خیانت به ترکیه است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» امروز سه‌شنبه در استانبول اعلام کرد که کشورش به همکاری با ائتلاف آمریکایی ضد داعش ادامه می‌دهد.

اردوغان با بیان اینکه «ما مشارکت خود در ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش) و مبارزه با تروریسم را ادامه خواهیم داد» مدعی شد که او از عراق [در مقابل داعش و در مبارزه با تروریسم] حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه در این سخنان که به شکل زنده از شبکه «تی‌.آر.تی» پخش شد، بشدت از کُردها انتقاد کرد و گفت، اتفاقاتی که اخیرا در سوریه افتاده نشان می‌دهد که حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) دنبال تقسیم ترکیه است.

اردوغان مطالبه برخی کردها به تشکیل خودمختاری را محکوم و آن را خیانت به ترکیه توصیف کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه از قانون اساسی فعلی نیز انتقاد کرد و آن را «قانون کودتایی» خواند و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر از «قانون اساسی کودتایی که در دهه هشتاد نوشته شد، بتواند خلاص شود».

به گفته اردوغان «حزب‌ دموکراتیک خلق‌ها، بخشی از ترکیه نیست زیرا این حزب از خشونت و جدایی میان ترک‌ها حمایت می‌کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین به سفر اخیر «صلاح الدین دمیرتاش» رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها به روسیه اشاره کرد و گفت که سخنان رئیس این حزب نشان دهنده ماهیت این حزب و طمع‌ورزی‌های این حزب در ترکیه است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) از احزاب سیاسی معارض حزب «عدالت و توسعه» (حاکم بر ترکیه) است که در تاریخ 15 اکتبر 2012 به دست اعضای کنگرهٔ دموکراتیک خلق‌ها و چپگرایان کُرد شکل گرفت و ریاست آن هم‌اکنون مشترکا بر عهده «فیگن یوکسک‌داغ» و «صلاح‌الدین دمیرتاش» است.

انتهای پیام/ص

 

http://fna.ir/65I2QV


ویدیو مرتبط :
تبلیغات ریاست جمهوری ترکیه - اردوغان 2