سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چند میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند؟


چند میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند؟ایسنا/ مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: طرح تحول نظام سلامت، اقدام مهم و استراتژیک دولت و نظام در حوزه اجتماعی است و استمرار این طرح باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر محمدجواد کبیر در نشست هم اندیشی ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بیمه سلامت لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر 41 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در سال 93 و 94 براساس مصوبه دولت تدبیر و امید، همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند و همه افراد محروم و آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: برنامه بیمه سلامت در سال 95 توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و ساماندهی بیمه شده‌هایی است که براساس فرامین مقام معظم رهبری تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.
وی افزود: تلاش خواهیم کرد که براساس منابع، مصارف بیمه را اصلاح کنیم و از ظرفیت‌های ایجاد شده با رعایت ضوابط و استانداردها خدمات لازم به بیمه شدگان را از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهیم.
کبیر در خصوص بدهی بیمه سلامت کشور به طرف‌های قرارداد نیز گفت: بیمه سلامت در کشور 65 هزار میلیارد ریال به سازمان‌های طرف قرارداد بدهکار است که 20 هزار میلیارد ریال آن مربوط به سال‌های 92 و 93 بوده که همچنان به عنوان کسری باقی مانده است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که 85 درصد منابع بیمه سلامت از محل منابع عمومی و اعتبارات برنامه تحول نظام سلامت تامین می‌شود، به میزان 20 هزار میلیارد ریال مطالبه دارد که اگر مطالبات بیمه سلامت به موقع پرداخت شود این سازمان نیز قادر خواهد بود که بدهکاری خود به دانشگاه‌ها را به موقع پرداخت کند.



منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
سوژه روز - پوشش بیمه ای قهرمانان المپیک و جهان