علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جمع شدن آب در کلاه فضانورد


جمع شدن آب در کلاه فضانوردجام جم/ ماموریت پیاده روی کیهانی دو فضانورد آمریکایی و انگلیسی به دلیل جمع شدن آب در کلاه ایمنی «تیم کوپرا» فضا نورد آمریکایی متوقف شد و هر دو آنها به ایستگاه فضایی بین المللی بازگشتند.
ماموریت پیاده روی کیهانی دو فضانورد آمریکایی و انگلیسی به دلیل جمع شدن آب در کلاه ایمنی «تیم کوپرا» فضانورد آمریکایی متوقف شد و هر دوی آنها به ایستگاه فضایی بین المللی بازگشتند.
در همین حال زمانیکه «تیم کوپرا» به همراه «تیم پیک» در حال سیاحت چند ساعته پیاده روی کیهانی بود، متوجه جمع شدن آب در کلاه خود شد. از ادامه پیاده روی باز ایستادند و به ایستگاه فضایی بین المللی بازگشتند.
ناسا اعلام کرده است که هر دو فضانورد در سلامتی کامل به سر می برند و علت بازگشت آنها به ایستگاه فضایی بین المللی جلوگیری از تکرار حادثه مشابه سال ۲۰۱۳ میلادی که برای «لوکا پارمیتانو» فضانورد آژانس فضایی اروپا اتفاق افتاد، است.
در همین حال پیاده روی کیهانی این دو فضانورد آمریکایی و انگلیسی به مدت ۴:۴۵ دقیقه به طول کشید که طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده قرار بود ۶ ساعت به درازا بیانجامد.

بر همین اساس، قرار است نمونه این آب به زمین فرستاده شود تا ناسا منشاء آن را بررسی کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: جام جم


ویدیو مرتبط :
آب بازی یک فضانورد در یک سفینه فضایی