سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آینده عراق در گرو تقدّم منافع ملی بر منافع گروهی و شخصی است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، محافل سیاسی عراقی از جریان‌ها و جناح‌های سیاسی این کشور ضمن درخواست کنار نهادن اهداف و منافع خصوصی و گام برداشتن در راستای منافع ملی، نسبت به حساسیت شرایط حاکم بر عراق درصورت پافشاری بر مواضع گذشته هشدار دادند.

«واثق الهاشمی»، رئیس مرکز مطالعات راهبردی عراق تاکید کرد: با توجه به تشدید اعتراض‌های مردمی و وخامت اوضاع امنیتی و اقتصادی، جریان‌های سیاسی عراق دریافته‌اند، برسر دو راهی بسیار خطرناکی قرار دارند و اگر از خواسته‌هایشان عقب‌نشینی نکنند، دیگر عراقی جدید و یکپارچه وجود نخواهد داشت.

الهاشمی که با خبرنگار فارس در بغداد گفت‌وگو می‌کرد، افزود: خبرها از اختلاف عمیق جریان‌های سیاسی حکایت دارد و اینکه رهبران این جریان‌ها نتوانستند، طی این نشست‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، لذا برگزاری چنین نشست‌هایی و تشکیل چنین کمیته‌هایی نمی‌تواند، راهگشای مشکلات عراق باشد، چون هیچ‌کس از منافع شخصی خود چشم‌پوشی نمی‌کند.

از سوی دیگر، «خالد السراج»، استاد دانشگاه و کارشناس امور سیاسی عراقی نیز تصریح کرد: اگر امروز مشاهده می‌کنیم، جریان‌های سیاسی اعلام کرده‌اند که در کنار نخست وزیر عراق جهت انجام اصلاحات هستند، به این دلیل است که دریافته‌اند، هرگونه مانع تراشی در برابر تلاش‌های حیدر العبادی بازتابی منفی بر کشور دارد.

السراج ادامه می‌دهد: اوضاع جاری در عرصه سیاسی به مرحله‌ای رسیده که جریان‌ها و جناح‌های فعال در این عرصه دریافته‌اند، باید به خواسته‌های مردم عراق تن دهند و با اقدامات دولت برای انجام اصلاحات همراه شوند.

در این راستا، «علی التمیمی»، تحلیلگر امور سیاسی عراق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد خاطر نشان کرد: جریان‌ها و جناح‌های سیاسی عراق در کنار حیدر العبادی قرار دارند و او را در مسیر اصلاحات و تحقق خواسته‌های تظاهر کنندگان و ممانعت از سقوط کشور در گرداب منازعات داخلی همراهی می‌کنند، چون به خوبی‌ می‌دانند، اختلافات سیاسی بازتاب مستقیمی بر عملیات نظامی نیروهای مسلح و جیش الشعبی در مبارزه با داعش و پاکسازی کشور از لوث تروریسم دارد.

التمیمی گفت: اوضاع امنیتی در عراق به گونه‌ای است که به کسی اجازه نمی‌دهد، با ایجاد تنش‌های سیاسی بر روند مبارزه با تروریسم در کشور تاثیر بگذارد و باید دریافت که لطمه زدن به دستگاه نظامی و نیروهای مسلح و داوطلب مردمی، پیامدهای جبران‌ناپذیری برای عراق دارد.

انتهای پیام/

 

 


ویدیو مرتبط :
محمدرضا سرداری - پایبندی به منافع جامعه به جای منافع گر