سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تایم لپس زیبای عبور عطارد از مقابل خورشید [تماشا کنید]


اگر خبرها را دنبال کرده باشید می دانید که روز گذشته راس ساعت 15:42 دقیقه به وقت تهران، عطارد در اتفاقی نادر که هر قرن تنها 13 بار رخ می دهد، از مقابل خورشید عبور کرد. آنها که در اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کنند می توانستند با استفاده از تلسکوپ و دوربین های دو چشمی این پدیده را مشاهده نمایند، ساکنان دیگر مناطق هم امکان داشتند پای استریم ویدئویی زنده این رویداد بنشینند که از طریق وبسایت ناسا و آژانس فضایی اروپا پخش می شد.

اگر بنابر هر دلیلی موفق به تماشای این محتوا نشده اید، خبر خوب برای شما اینکه رصدخانه سولار داینامیکس متعلق به این سازمان فرایند عبور عطارد از مقابل خورشید را ضبط کرده و حتی تایم لپسی از آن را روی یوتوب قرار داده است.

این رصد خانه در واقع همان فضاپیمایی است که ناسا در سال 2010 میلادی برای مطالعه میدان های مغناطیسی خورشید به فضا فرستاد. رویداد دیروز از جهات بسیاری دارای اهمیت بود و دانشمندان حالا امیدوارند که از داده های به دست آمده در جریان آن برای درک هرچه بهتر جو نازک تیر یا همان عطارد بهره بگیرند.


ویدیو مرتبط :
تماشا کنید: تایم لپس سونی با کیفیت 4k