فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خاطرات کریم مجتهدی از برخورد گرم مرحوم جلیلی با دانشجویان


به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش گرامیداشت مقام روانشاد سید ابوالحسن جلیلی، استاد اسبق و رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، امروز (یکشنبه 17 آبان) با حضور غلامحسین کریمی دوستان، سیداحمد جلیلی، غلامعلی حداد عادل، رضا داوری اردکانی، محسن جهانگیری، کریم مجتهدی و خانواده و دوستان‌داران مرحوم جلیلی در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

همچنین در این مراسم کریم مجتهدی چهره ماندگار فلسفه ایران با اشاره به اینکه خاطرات زیادی با مرحوم جلیلی به عنوان همکار دارد، عنوان کرد: آن نوع دوستی که دکتر داوری با مرحوم جلیلی داشتند بنده تجربه نکردم ولی ما هم با هم در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همکار بودیم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم جلیلی دارای اصالت خانوادگی بودند،‌ اظهار داشت: من هیچگاه ندیدم ایشان سخنی بگوید که تازه‌کارها برنجن،د بنابر این ما بدون اینکه صمیمیت خاصی بینمان باشد سال‌های همدیگر را با احترام و شوخی و زنده‌دلی می‌شناختیم. شاید هیچ استادی در این دانشکده به اندازه ایشان سعی نمی‌کرد مستقیم با دانشجوها ارتباط برقرار کند، یادم می‌آید ایشان در حیاط دانشکده با دانشجویان پینگ‌پنگ بازی می‌کردند.

مجتهدی با اشاره به معلومات زیاد مرحوم جلیلی که به واسطه درس آموزی در سوربن فرانسه و درک محضر اساتید بزرگی چون گابریل مارسل اظهار داشت:‌ او حتی نحوه موضع‌گیری، تبادل فکر و صحبت‌کردن با دیگران را به لحاظ فلسفی صورت می‌داد نه سخنی زائد و بی‌مورد با اینکه فوق‌العاده خوش‌زبان و بذله‌گو بود.

وی با بیان اینکه مرحوم جلیلی به سنت‌ها و زبان فارسی بسیار احترام می‌گذاشت،‌ یادآور شد: وی در عین حال که اطلاعات فلسفه غرب زیادی داشت باز هم تمام مطالبش از روی تحقیق و مطالعه بود ایشان حتی در آلاچیق‌های دانشکده نیز به دانشجویان درس می‌دادند.

مجتهدی در پایان توضیح داد: مرحوم جلیلی ارادت خاصی به کار فلسفی داشت و واهمه‌ای هم از این نداشت که نقدهایی به درس‌هایش داشته باشند. وی خواهان این بود که به فلسفه بپردازد نه اینکه خودنمایی و مطالب کاذب تدریس کند.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
شعار دانشجویان مقابل جلیلی