ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



از رؤیای بارسلونا تا بازی در استقلال، تراکتور و سایپا!


از رؤیای بارسلونا تا بازی در استقلال، تراکتور و سایپا!کاپ/ هافبک کنونی سایپا و بازیکن سابق تیم های استقلال و تراکتورسازی زمانی در آرزوی حضور در بارسلونای اسپانیا بود.
آندرانیک تیموریان که در سال های اخیر یا در لیگ ایران بوده و یا در لیگ قطر، پس از جام جهانی 2006 راهی باشگاه بولتون انگلیس شد. وی در بولتون حضوری نسبتا موفق داشت و پس از آن، راهی فولهام شد. جایی که موفقیتی در انتظار وی نبود و او تنها در یک بازی لیگ به میدان رفت. در همان ایام همشهری تماشاگر مصاحبه ای با وی منتشر کرد که بدون کم و کاست آن را مرور می کنیم.
روی هاجسون، سرمربی فولام توجهی به او نمی کند و به همین دلیل است که آندرانیک تیموریان در این فصل فرصت بازی برای تیمش را به دست نیاورده و در عوض مقدمات حضور او در تمام مسابقات تیم ملی فراهم شده است. یعنی تیم ملی تمرین خالی هم داشته باشد مسئولان باشگاه انگلیسی به حضور آندو در این تمرینات نه نمی گویند تا بلیت او را روی سکوهای ورزشگاه به یک تماشاگر بفروشند! جالب اینکه آندو روحیه اش را نباخته و حتی با اعتماد به نفس بالایی مدعی می شود که سقف آرزوهایش حضور در بارسلونای اسپانیاست و می داند که یک روز به این آرزو می رسد. شرح این اعتماد به نفس بالا را در ادامه می خوانید.
اوضاع در فولام بهتر از قبل است؟
شرایط مثل سابق است و هیچ فرقی نکرده. همچنان به من بازی نمی رسد و منتظر آینده ام تا ببینم چه اتفاقی می افتد.
اول فصل خیلی امیدوار بودی
من در اردوی قبل از فصل و در سفری که به استرالیا داشتم خیلی خوب کار کردم و در بازی های تدارکاتی خیلی عالی بودم. به همین دلیل فکر می کردم و اعلام هم کردم که فصل خیلی خوبی خواهم داشت. اما وقتی فصل شروع شد همه چیز عوض شد.
چه اتفاقی در شروع فصل افتاد؟
مربی ابتدای فصل ترکیب دیگری چید و همان ترکیب هم جواب داد و تیم نتیجه گرفت. نمی دانم چرا در ترکیب اول فصل قرار نگرفتم اما وقتی تیم خوب نتیجه می گیرد نمی توانم کاری بکنم. مدت هاست منتظر شاس بازی هستم ولی متاسفانه فرصتی به من داده نشده است.
برای جدایی از تیم در نیم فصل برنامه ای نداری؟
چرا، من صحبت هایم را کرده ام. با مدیربرنامه هایم هم صحبت کرده ام و دنبال شرایط بهتری نسبت به فولادم هستم. البته تا پایان ژانویه فرصت دارم تا تیم بعدی ام را پیدا کنم.
چرا مثل فصل قبل لیگ دسته اول انگلیس را امتحان نمی کنی؟
شاید همین کار را کردم. فقط اگر یکی از 5 تیم اول لیگ یک انگلیس به من پیشنهاد بدهند، قبول می کنم چون آن ها شانس صعود به لیگ برتر را دارند و من هم پایان فصل قراردادم تمام می شود. در صورت صعود می توانم فصل بعد در لیگ برتر بازی کنم. در غیر این صورت به هیچ تیمی نمی روم.
یعنی هیچ شانسی برای بازی در فولام نداری؟
تیم ما خیلی خوب نتیجه گرفت و حتی منچستر یونایتد را هم در خانه خودمان سه بر صفر بردیم. من با مربی صحبت کردم و گفتم می دانم تیم خوب نتیجه گرفته و سخت است که به ترکیب دست بزند اما من هم باید به فکر آینده ام باشم. من تمریناتم را انجام می دهم تا همیشه آماده باشم. هیچ ترسی هم از نیمکت نشینی ندارم و اگر نتوانم بازی کنم آن را پای اتفاقات فوتبال می گذارم.
کسی با جدایی ات مخالفتی ندارد؟
فکر نکنم مشکلی باشد. تیم عالی نتیجه می گیرد و احساس می کنم مشکلی برای جدایی من نباشد.
چند وقت پیش مدعی شدی که روی هاجسون به تو بازی نمی دهد. اما با جدایی تو هم مخالف است. این حرف ها ضد و نقیض نیست؟
خب، در فوتبال اروپا همه چیز حساب و کتاب دارد و نمی شود بدون دلیل و منطق حرف زد. روی هاجسون 5 نفر را در لیست فروش باشگاه برای تعطیلات نیم فصل قرار داده، اما اسمی از من در این لیست نبود. خودم هم از این مساله تعجب می کنم که اگر به من بازی نمی دهد چرا مرا در لیست فروش نگذاشته اند و تمام بچه های تیم هم متعجب هستند و هر روز از من سوال می کنند که می مانم یا می روم.
قبل از جام جهانی 2006 آلمان اعلام کردی که عاشق بارسلونا هستی و دوست داری روزی در این تیم بازی کنی.
بله، دقیقا یادم هست چنین حرفی زدم.
باتوجه به شرایطی که الان داری فکر می کنی روزی به این آرزو برسی؟
خدا را شکر به هر چیزی که در فوتبال می خواستم، تا آنجایی که لیاقتش را داشتم رسیده ام. سقف آرزوهای من بازی در بارساست. هرچند که سخت است اما اگر لیاقت داشته باشم به بارسا هم می رسم. آن قدر به خودم اطمینان دارم و مثبت فکر می کنم که به آرزوهایم برسم. من 4 ماه در فولام بازی نکردم، اما وقتی به تیم ملی آمدم همه دیدند که آماده ام و از بهترین های تیم هم بودم چون خوب تمرین می کنم و روحیه بسیار خوبی هم دارم.
اما خیلی ها در ایران عمر فوتبال تو را در اروپا تمام شده می دانند.
دوست دارم حداقل 5 سال دیگر در فوتبال اروپا بازی کنم چون این توان را در خود می بینم. من بهترین هافبک ایران هستم و تا 10 سال دیگر هم مثل من در فوتبال ایران نمی آید.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: کاپ


ویدیو مرتبط :
فحاشی اکبر پور در بازی استقلال سایپا به بازیکن 18 سایپا