راه‌اندازی سامانه ملی سجل کیفری


رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی سجل کیفری گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده و این امکان را به مراجع قضایی می‌دهد که به طور برخط از سوابق کیفری اشخاص استعلام کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والسلمین حمید شهریاری اظهار کرد: قبل از راه‌اندازی این سامانه سوابق صرفا به‌صورت استانی قابل بررسی بود، ولی با راه‌اندازی شبکه ملی عدالت سامانه سجل کیفری به‌صورت متمرکز و سراسری پاسخگوی مراجع قضایی است.

وی ادامه داد: علاوه بر سوابق محکومیت کیفری بالغ بر 30 قلم اطلاعاتی دیگر نیز در سامانه سجل قابل بازیابی است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان کرد: طی دوره بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی این سامانه توانست بیش از 2 میلیون و 300 هزار استعلام از اقلام اطلاعاتی را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد.

شهریاری گفت: علاوه بر محکومیت‌های کیفری اصل رای، قرارهای صادره و کیفرخواست‌ها و اطلاعات دیگر مربوط به پرونده قضایی به تفکیک شعب قضایی نیز در این سامانه قابل بازیابی است.

رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: سامانه ملی سجل کیفری که به وسیله مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه‌اندازی شده است یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین سامانه‌های قوه قضائیه و از جمله 50 پروژه در طرح ملی عدالت الکترونیک است که اطلاعات مربوط به هر پرونده را ثبت و ضبط می‌کند و در مواردی که قانون تجویز کرده در اختیار مراجع ذیربط قرار می دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
راه اندازی سامانه ملی هوشمند تجارت الکترونیک