سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علت سکسکه کودکان/ سکسکه در بارداری/ دمنوشهای مفید برای سکسکه/ درمان فوری بند آوردن سکسکه!


علت سکسکه کودکان/ سکسکه در بارداری/ دمنوشهای مفید برای سکسکه/ درمان فوری بند آوردن سکسکه!

سکسکه مداوم می‌تواند نشانه‌ای از برخی عوارض نهفته باشد. در حالی که هیچ قاعده کلی در این مورد وجود ندارد، اما معمولاً سکسکه‌ای که به مدت 48 ساعت تا 1 ماه (سکسکه طولانی)، و یا بیش از یک ماه (سکسکه مقاوم یا دیر درمان) به طول انجامد را جدی به حساب می‌آورند. یک فرد به احتمال زیاد هنگامی که درگیر مصرف بیش از حد مواد مخدر و یا سوء مصرف الکل باشد، دچار سکسکه مداوم می‌شود. به طور مشابه، بیماری‌هایی مانند نارسایی کلیوی و قند خون نیز مشخص گردیده است که موجب بروز سکسکه‌ی مداوم می‌گردند.

در کودکان، علل شایع بروز سکسکه مواردی مانند پرخوری، مصرف نوشیدنی‌های گازدار، هیجان ناگهانی، ترس، و غیره را شامل می‌شود.

پرخوری و مصرف نوشیدنی‌های گازدار موجب باد کردن معده شده و انقباضات اسپاسمی را بوجود می‌آورند. در این اینگونه موارد، سکسکه نهایتاً خود به خود از بین می‌رود. تعیین علل سکسکه در نوزادان کار دشواری است. معمولا، سکسکه در این افراد در نتیجه‌ی فرو بردن بیش از حد هوا در حین تغذیه می‌باشد. اگرچه بسیار نادر بوده اما گاهی سکسکه در نوزادان بدلیل مشکلات نهفته‌ی مربوط به سلامت مانند بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)بوجود می‌آید.

یک خانم باردار ممکن است در هر لحظه از دوران بارداری دچار حملات سکسکه گردد. با این حال تعداد وقوع آن، در پایان سه ماهه اول و آغاز سه ماهه دوم به طور غیر منتظره‌ای بالا است. این امر عمدتاً به این واقعیت ارتباط داده می‌شود که میزان دم و بازدم در طول دوران بارداری در حدود 40-30 درصد بیشتر از شرایط عادی می‌باشد.

یک فرد همچنین به احتمال زیاد پس از انجام عمل جراحی، حملات ناگهانی سکسکه را تجربه خواهد کرد. چنین حملاتی به خصوص در افرادی که در حال بهبودی از عمل جراحی معده و یا کمر بوده، متداول می‌باشد. در برخی از موارد، سکسکه‌ی بعد از عمل نیز در نتیجه‌ی واکنش به داروی بیهوشی بوجود می‌آید. هر گونه صدمه به عصب فرنیک که از گردن منشاء می‌گیرد، و به دیافراگم می‌رود، نیز می‌تواند منجر به بروز سکسکه گردد.
چگونه می‌توانید از شر سکسکه خلاص شوید؟
موارد خفیف و زودگذر سکسکه معمولاً به خودی خود از بین می‌روند، و یا به درمان‌های ساده‌ای مانند نوشیدن یکباره‌ی یک لیوان آب، یا نگه داشتن نفس خود، برطرف می‌شوند. در واقع، یکی از معروف‌ترین درمان‌هایی که برای رهایی از سکسکه وجود دارد نوشیدن آب در 10 جرعه به آهستگی و بدون نفس کشیدن در میان این ده جرعه می‌باشد.
چه عاملی موجب بروز سکسکه شده و چگونه می‌توان آن را متوقف ساخت
چند درمان متوقف ساختن سکسکه ـ خصوصاً مواردی که شامل تنفس کنترل شده، می‌باشند ـ تکیه بر افزایش سطوح دی اکسید کربن در بدن دارند. این باور وجود دارد که نگه داشتن نفس و یا تنفس ریتمیک آهسته به ریه‌ها اجازه می‌دهد جهت متوقف ساختن سکسکه، بزرگ و منبسط شده و دیافراگم شل شود. بعضی از درمان‌های سکسکه که بسیار توصیه به انجام آنها می‌شود، به شرح ذیل می‌باشند.

» درون یک پاکت کاغذی به طور مداوم نفس بکشید.
» به آرامی نفس بکشید ... اجازه دهید ریه‌هایتان به طور کامل منبسط و منقبض گردند.
» یک نفس عمیق بکشید و تا آنجا که می‌توانید آن را نگه دارید.
» دهان خود را بپوشانید.
» یک قاشق چای خوری شکر را زیر زبان خود گذاشته، و اجازه دهید حل شود.
» با آب سرد غرغره نمایید.
» یک قاچ لیموی تازه و یا تکه‌های کوچک زنجبیل تازه را بمکید.
» یک تکه یخ را در دهان خود نگه دارید.
» حواس خود را با صحبت کردن با کسی، یا آواز خواندن پرت کنید.
» زبان خود را بیرون بیاورید.

چنانچه قصد داشته‌اید به کسی که دچار حمله‌ی سکسکه شده، کمک کرده، و هیچ کدام از درمان‌های مذکور مفید فایده واقع نشده‌اند، می‌توانید روشی را که کمی غیر متعارف است مانند ترساندن او و یا قلقلک کردنش را انتخاب کنید. (چنانچه خودتان دچار این مشکل شده‌اید، از کسی بخواهید که شما را بترساند و یا قلقلک کند، با این کار ممکن است سکسکه‌تان بند آید).

عوامل ضد اسپاسم، مانند چای بابونه، نیز مشخص گردیده به خلاصی از شر سکسکه کمک می‌کنند. بهترین درمانی که برای سکسکه‌های ناشی از عوارض پزشکی نهفته وجود دارد، درمان آن عارضه‌ی نهفته خواهد بود. به عبارت دیگر چنانچه سکسکه با مصرف برخی داروها، پس از عمل جراحی و یا به دلیل برخی عوارض پزشکی بوجود می‌آید، عاقلانه‌ترین کار مشورت با یک پزشک می‌باشد.
اگر چه سکسکه بی ضرر می‌باشد، اما نبایستی آن را نادیده بگیرید ـ خصوصاً اگر این دوره‌های سکسکه به طور پی در پی اتفاق افتند و چنانچه مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند. چنانچه سکسکه برای بیش از 24 ساعت در بزرگسالان ( و یا بیش از 3 ساعت در کودکان) ادامه یابد، بایستی بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.

برچسب ها : سکسکه در کودکان ، درمان سکسکه ، سکسکه طولانی ، سکسکه زیاد ، سکسکه مزمن ، سکسکه در بارداری ، علت سکسکه در بارداری ، دمنوشهای مفید برای سکسکه ، درمان فوری سکسکه 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به دنیای زنانه لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به نوزاد و کودک لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به ناباروری لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به بارداری لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به زایمان لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به تغذیه لطفاً کلیک کنید...

برای دیدن همه مطالب مربوط به پرسش و پاسخ لطفاً کلیک کنید...

تعداد بازدید : 3

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
درمان سکسکه