فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عوامل «آب‌نبات چوبی» برای سیمرغ خیز برداشته‌اند/ حُسن جشنواره امسال حضور آثار قصه‌گو است


حسین فرح بخش کارگردان فیلم سینمایی «آب‌نبات چوبی» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، در ارتباط با جشنواره پیش رو و همچنین استعفاء شهاب حسینی از سمت مشاوره دبیر جشنواره گفت: به دلیل اینکه محمد حیدری خودش از اهالی هنر است به نظرم آمدنش خوب بود البته تا اینجا که همه چیز را به خوبی پیش برده است خودم فکر می‌کنم باید همگی کمک کنیم تا اتفاقات ناگواری که در زمان دبیری علیرضا رضاداد افتاد دیگر تکرار نشود به لیل مدیریت غلطی که داشت. البته اگر فیلم من هم در جشنواره حضور نداشت این جمله را باز می‌گفتم.
شهاب حسنی اشتباه کرد.

فرح‌بخش در ادامه افزود: این را از قول بنده بنویسید با تمام احترامی که برای شهاب حسینی قائل هستم کارش اشتباه و دور از ذهن بود. انتظار نداشتم که شهاب حسینی چنین کاری را انجام دهد که اولین ضربه را وارد کند. اما واقعا ضمن احترامی که برای شهاب حسینی قائلم باید بگویم کاری را که وی انجام داد نمی‌پسندم.

وی در ادامه درباره انتخاب بازیگران چهره به عنوان مشاوره برای دبیر گفت: دبیر جشنواره می‌تواند در این مورد صحبت کند ممکن است من به گونه‌ای دیگر تصمیم می‌گرفتم حتما نکته‌ای را در وجود مهتاب کرامتی دیده که وی را انتخاب کرده است.

این کارگردان در ارتباط با فیلم سینمایی «آب‌نبات چوبی» که رضا عطاران یکی از بازیگران آن است گفت: می‌توانم بگویم که فیلم سینمایی «آب‌نبات چوبی» فیلمی است که نمونه آن ساخته نشده است و کار بسیار خوبی است عوامل خوبی هم در آن با من همکاری داشتند. بازیگران فوق العاده‌ای در آن بازی کردند. به جرأت می‌توانم بگویم که عوامل این فیلم می‌توانند برای گرفتن سیمرغ خیز بردارند و کاندید شوند چرا که استحقاقش را دارند البته اگر داوران جشنواره فیلم را ببینند به این نکته پی خواهند برد که امیدوارم داوران خوبی نیز برای دیدن آثار انتخاب شوند. امید زیادی به این فیلم دارم که هم مردم پسند و هم منتقد پسند است.

او همچنین جشنواره سی و چهارم را به لحاظ حضور آثار قصه گو مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که من دارم فکر می‌کنم امثال شاهد آثار خوبی باشم. حسنی که جشنواره سی و چهارم فجر دارد این است که فیلم‌ها به سمت داستان‌پردازی و قصه گویی رفته است نکته‌ای که در جشنواره گذشته اصلا وجود نداشت و آثار کاملاً فاقد قصه‌گویی بودند. وقتی فیلم را می‌دیدیم بعد از یک ربع سالن را ترک می‌کردیم و این نکته نوید خوبی برای گیشه سال آینده دارد. سینما یعنی داستان گویی و سرگرمی اگر امروز تماشاگران خود را از دست داده‌ایم به دلیل این است که سینمای قصه گو نداریم. شخصاً اعتقاد دارم سینما یعنی سرگرمی و جز سرگرمی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم هر فردی این نکته را قبول ندرد یا خودش را گول می‌زند یا ناآگاه است. اگر فردی در کنار سرگرمی توانست حرف خوبی هم بزند بالید دستش را بوسید اما الزامی وجود ندارد.

فرحبخش در پایان با تاکید بر این نکته که سینما سرگرمی است عنوان کرد: مردم باید سرگرم شوند و از اوقاتشان لذت ببرند و ما دائم می‌خواهیم سینما را تبدیل به دانشگاه کنیم. 70 فیلم کودک در انبار بنیاد سینمایی فارابی خوابیده است و اگر انیشتین را از قبر زنده کنیم و در بیاوریم تا این فیلم‌ها را ببیند چیزی از آن سر در نمی‌آورد آن موقع توقع داریم که کودک آن‌ها را متوجه شود. این در صورتی است که کودک خواسته دیگری از فیلم دارد و آن سرگرمی و شادی است. فیلم «آب‌نبات چوبی» فیلمی برای سرگرمی است که تلاش شده این ویژگی‌ها را داشته باشد.

یلم سینمایى «آب‌نبات چوبى» چهارمین ساخته سینمایى فرحبخش پس از فیلم هاى «عطش»، «خصوصى» و «مستانه» است.نام فیلم در ابتدا «تهران من» نام داشت که پس از فیلمبردارى به «آبنبات چوبى» تغییر نام داد.

بازیگران این فیلم عبارتند از: رضا عطاران، سحر قریشى،هنگامه حمیدزاده، کریم امینى، نگار عابدى، شقایق فراهانى، صفا آقاجانى و میلاد کى مرام

انتهای پیام/

http://fna.ir/BFZLP3


ویدیو مرتبط :
ویژگی های جدید اندروید 5 آب نبات چوبی