سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پلیس فتا درباره خطر تبلیغات کاریابی در اینترنت هشدار داد


سرهنگ اکبر امینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تبلیغات کاریابی زیادی در فضای مجازی و به صورت ویژه در اینترنت مشاهده می شود که سهم بسزایی در پیدا کردن شغل مورد نظر متقاضیان کار دارد ولی در کنار این تبلیغات مواردی از کلاهبرداری نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با مراجعه و رصد سایت‌ها و موسسات کاریابی در اینترنت مواردی از پیشنهاد کار در منزل ، مکان‌های خصوصی (شرکت) ، ایجاد یک تولیدی کوچک خانگی مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: به صورتی ‌که فرد متقاضی کار، مشغول انجام کارهایی از قبیل منشی‌گری و یا بسته‌بندی و غیره می‌شود و کارفرما در مقابل به آن فرد حقوق پرداخت می‌کند.
وی توصیه کرد : افرادی که از این طریق قصد یافتن شغل را دارند ابتدا از افرادی که توسط این تبلیغات جذب کار شده‌اند پرس و جو و تحقیق کنند همچنین از ماهیت این شرکت و نوع فعالیتی که انجام می‌دهد، اطلاعاتی بدست بیاورند.
رئیس پلیس فتا همدان تصریح کرد: سودجویان با استفاده از جمله های وسوسه انگیز بویژه درآمد بالا در تبلیغات خود اقدام به جذب طعمه می کنند.
وی اضافه کرد: خدمات پرستاری در منزل، انجام امور مربوط به منشی‌گری یا تهیۀ صنایع دستی و موارد دیگر از جمله مشاغلی است که با بررسی آنها به ماهیت کلاهبردارانه و دروغین شان پی خواهیم برد.
سرهنگ امینی تاکید کرد: افراد جویای کار به راحتی فریب آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های سایت‌ها و شبکه های اجتماعی نظیر کانالهای تلگرامی را نخورند.
وی توصیه کرد: متقاضیان کار قبل از در اختیار گذاشتن وجه درخواستی و یا اطلاعات شخصی ، درباره صلاحیت آن شرکت یا آگهی های تبلیغاتی و مجوز‌های مورد نیاز فعالیت آنها تحقیق کنند و در صورت مواجهه با اینگونه آگهی های دروغین مراتب را به شماره تلفن 2182674 گزارش دهند.
7526/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هشدار پلیس فتا از کلاهبرداری های جدید اینترنتی