سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگرانی آمریکا درباره بازداشت 2 روزنامه نگار در ترکیه


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آمریکا نگرانی خود را نسبت به حبس 2 روزنامه نگار مخالف دولت ترکیه که به خاطر انتشار مقاله ای درباره ارسال سلاح توسط آنکارا برای تروریست های سوری، به 5 سال زندان محکوم شده اند، اعلام کرده است.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن نگران حکم صادر شده علیه 2 روزنامه نگار روزنامه جمهوریت ترکیه است که به خاطر افشای اسرار دولتی مجرم شناخته و به حبس محکوم شده اند.

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایالات متحده آمریکا از آزادی بیان حمایت می کند و از مقام های ترکیه می خواهیم تا از رسانه های مستقل حمایت کنند، که جزء ضروری و لازم برای هر جامعه آزاد و دموکراتیک است.

2 روزنامه نگار روزنامه مخالف جمهوریت در نوامبر 2015 میلادی به اتهام انتشار مقاله و تصاویری در 29 می بازداشت شدند. تحقیقات این 2 روزنامه نگار نشان می داد که سازمان اطلاعات ترکیه در انتقال تسلیحات نظامی برای تروریست های سوری دست داشته است.

پس از برگزاری چهارمین جلسه دادگاه، هر 2 روزنامه نگار به بیش از 5 سال حبس محکوم شدند. جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان گزارشگران بدون مرز و روسیه، سرکوب روزنامه نگاران و محدودیت آزادی بیان توسط ترکیه را محکوم کرده است.

ترکیه در شاخص آزادی بیان که توسط سازمان گزارشگران بدون مرز منتشر شده در بین 180 کشور جهان در رتبه 151 قرار دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
روزنامه نگار روزنامه ایران