علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اعمال قانون بدون رعایت اخلاق مثل خوردن داروی تلخ است


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و مولف مجموعه کتابهای «حقوق و زندگی» عصر امروز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه در مراسم رونمایی از این آثار که با حضور رئیس مجلس و جمع زیادی از شخصیت های کشوری، وزرا، مشاوران رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و استادان حقوق در کتابخانه ملی برگزار شد، در سخنانی گفت: اگر فرصت فراخ بود و این مجلس یک مجلس معمولی بود، امروز نمی توانستم آنچه را در دل دارم، بر زبان جاری کنم، چه برسد به اکنون و این مجلس که در این حد والا تشکیل شده است.

وی از تمام کسانی که درباره او و کتابهایش سخن گفته اند، قدردانی کرد و یادآور شد: امیدوارم تعریف و تمجیدهایی که امروز نسبت به من حقیر بیان شد، باعث توقف من نشود چرا که عمیقاً باور دارم نکاتی که بیان شد، در واقع انتظاراتی است که این بزرگان از من دارند وگرنه من خودم نسبت به خودم آگاه تر هستم و خداوند نسبت به من از خودم آگاه تر.

اسماعیلی همچنین به طور ویژه از زحمات رئیس کتابخانه ملی ایران که به گفته او بدون هیچ گونه چشم داشتی زمینه برپایی این مجلس را فراهم کرده است و نیز از  آیت الله مصطفی محقق داماد تقدیر کرد و در ادامه با ابراز تشکر فراوان از پدر و مادر خود، همه خدمات علمی خود را مدیون تلاشهای آنها دانست.

اسماعیلی همچنین یاد مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی و نیز امام راحل را گرامی داشت و گفت: ما برای ائتلای کشور راهی جز پیمودن راه امام(ره) نداریم. امام (ره)می تواند هنوز هم ما را در کنار هم جمع کند،او نقطه وصل ماست و راه او همچنان باید در صدر کارهای ما باشد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین گفت: من یک حقوقدانم اما باید بگویم که حقوق به تنهایی نمی تواند دردی از دردهای جامعه ما را دوا کند. حقوق اگر با اخلاق همراه نباشد، مثل داروی تلخی است که مردم از استفاده کردن آن پرهیز دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما شایسته پیشرفت های بیشتری است که ما هنوز با آنها فاصله داریم، یادآور شد:ما وظیفه داریم دنیای مردم را با دانش هایی مانند حقوق و اخلاق آباد کنیم و هر دوی اینها نیازمند حاکمیت قانون است؛ قانونی توأم با اخلاق .در این زمینه رعایت اخلاق سیاسی و اجتماعی به مراتب با اهمیت تر از اخلاق فردی است.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی به بیان برخی خصایص و ویژگی های اخلاقی و فردی محسن اسماعیلی پرداخت.

در آئین رونمایی از مجموعه کتابهای «حقوق و زندگی» همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی و احمد توکلی به بیان خاطراتی از دوران دوستی خود با این عضو حقوقدان شورای نگهبان پرداختند.

در پایان این برنامه لوح ها و هدایایی از طرف رئیس کتابخانه ملی، شهردار تهران و مدیرعامل موسسه همشهری به محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان اهدا شد.


ویدیو مرتبط :
کنترل نامحسوس در خنده بازار ( اعمال قانون و اعمال عقد )