سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



فرزندانمان را به پارک ببريم يا نه؟


مجله سلامت/ بازي کردن در دوران کودکي يکي از لذت بخش ترين کارهايي است که يک کودک مي تواند انجام دهد و اين کار براي او شادي آور و شيرين است. يکي از مکان هايي که کودکان آن را بسيار دوست دارند پارک است اما امروزه پارک هاي بسياري در سطح شهرمان وجود دارند که از نظر امنيتي و وسايل بازي مناسب نيستند. در اين گفت و گو دکتر نسرين اميري، فوق تخصص روان پزشکي کودکان و نوجوانان و عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، درباره اينکه آيا کودکانمان را به پارک هاي شهر براي بازي ببريم يا نه پاسخگويمان شدند.
خيلي از والدين تمايلي براي بردن فرزندانشان به پارک ها ندارند و ترجيح مي دهند کودکشان در خانه و تنها بازي کند. اين تفکر نشات گرفته از چيست؟
بيشتر والديني که چنين ديدگاهي دارند خودشان دچار استرس و ترس هستند و براي اينکه خطري کودکشان را تهديد نکند، مانع از رفتن او به پارک يا فضاهاي عمومي سبز شهر مي شوند.
اما قبول کنيد خيلي از وسايل بازي اي که در پارک هاي ما وجود دارند استاندارد و مناسب نيستند؟
بله، اما اين موضوع دليل نمي شود که کودک را در خانه محبوس و از بازي در پارک منع کنيم. به هر حال در همه جاي دنيا بچه ها براي بازي به پارک مي روند و از بازي کردن کنار همسن و سالانشان لذت مي برند. از طرف ديگر، از آنجايي که کشور ما داراي آفتاب بي نظيري است بهتر است براي دريافت نور آفتاب هم که شده اجازه دهيم بچه هايمان در پارک بدوند و بازي کنند.
موضوع ديگري که بسيار مهم است، وضعيت امنيت در پارک هاست. متاسفانه در بعضي از پارک هاي شهر آن امنيتي که بايد وجود ندارد. والدين چگونه مي توانند خودشان به نوعي امنيت را در کودکشان به وجود آورند؟
در وهله اول بهتر است خودشان دچار استرس و اضطراب نباشند تا بتوانند تمرکز بيشتري روي کودکشان در آن محيط داشته باشند و بعد هم بهتر است کنار کودک باشند و او را رها نکنند. به هر حال وسايل بازي اي که در پارک ها وجود دارد براي همه کودکان است و آنها بايد استفاده از آنها را کنار کودکان ديگر بياموزند.
بعضي از وسايل بازي در پارک ها از نظر بهداشتي مطلوب نيستند و اين مساله باعث بروز امراض مختلف در کودکان مي شود. در اين مورد چه راهکاري پيشنهاد مي کنيد؟
بخشي از حل اين موضوع به مسئولان امر مربوط است که بايد آن را مد نظر قرار دهند. از طرف ديگر، والدين هم بايد به کودکانشان بياموزند که فضاي پارک را تميز نگه دارند و هر باري که از پارک به خانه بر مي گردند دست هايشان را بلافاصله ضدعفوني کنند يا وقتي به پارک مي روند حتما دستمال مرطوب همراه داشته باشند. اگر کودکي بيمار است هم بهتر است مدتي در خانه بماند و استراحت کند.
آيا کار درستي است که والدين کودک را در زمين بازي همراهي کنند؟
بله، اما به شرط اينکه خودشان را هم سطح فرزندانشان نکنند. ما حتي توصيه مي کنيم گاهي رئيس يک اداره با همه کارمندان و حتي کارگران يکي بازي گروهي مثل فوتبال يا تيم واليبال ترتيب دهند تا از اين طريق روابط افراد با يکديگر بهبود يابد. البته به شرط اينکه حريم و احترام افراد رعايت و حفظ شود.
چه راهکاري براي کنترل هيجان کودکان داريد؟ چون خيلي از کودکان هنگام بازي هيجانات غيرقابل کنترلي دارند.
بهتر است ابتدا والدين سعي کنند هوش هيجاني کودکشان را بشناسند و به او بياموزند درباره حس هايي که دارد با آنها حرف بزند، مثلا اينکه الان خوشحال است يا ناراحت يا چه زماني دچار ترس و استرس مي شود. پس اولين مرحله شناسايي هوش و هيجانات کودک است و پس از آن مي توانيم آموزش هاي لازم را به کودک بدهيم تا بتواند در مواقع خاص از هيجانات بيش از اندازه اش جلوگيري کند.
بعضي والدين بر اين باور هستند که کودک بيش فعالشان با بازي زياد و بدوبدو کردن خسته مي شود و آرام خواهد شد. آيا اين طرز تفکر درست است؟
نه، چون اين بچه ها داراي انرژي خوب و بالايي هستند و بايد انرژي بيش از حد آنها را کنترل کنيم و مهارت هاي لازم را به آنها بياموزيم، بنابراين انرژي آنها تنها با پريدن و بازي کردن بيش از اندازه تخليه نمي شود.
بازي هاي گروهي در فضاهايي مانند پارک ها چقدر در روحيه و ايجاد خلاقيت بيشتر در کودکان موثر است؟
قطعا خيلي زياد! آنها با بودن کنار هم خيلي چيزها مي آموزند، از نظم و قرار گرفتن در صف براي استفاده از يک وسيله بازي مثل تاب و سرسره گرفته تا بازي هاي دسته جمعي مثل فوتبال بازي کردن. بنابراين نبايد تنها به دليل ناامن بودن يا غيربهداشتي پارک بچه ها را از اين فضا دور کرد.
بازي در پارک نياز کودک است
دکتر امان ا... قرائي مقدم، جامعه شناس: متاسفانه پارک هاي شهر ما امروزه وضعيت خوبي براي بازي کودکان ندارند. به اين دليل که هم اين فضاها محلي شده براي معتادان و افراد بي خانمان و هم وسايل بازي اي که در پارک ها وجود دارند امنيت بالايي ندارند که مسئولان امر بايد هرچه زودتر فکري براي حل اين ماجرا بکنند. از طرفي، کودکان را هم نمي شود در خانه نگه داشت به صرف اينکه پارک يا وسايل بازي هاي خطرناک هستند. بهتر است به بچه ها فرصت دهيم تا زمان کوتاهي را در پارک بازي کنند اما بايد حتما کنارشان باشيم و اگر متوجه شديم وسيله بازي اي خطرناک يا خراب است، اجازه بازي به کودک ندهيم و دليلش را هم برايش توضيح دهيم تا بهانه گيري نکند.
به هر حال پارک ها و بازي در فضاي سبز غذاي روح بچه هاست به خصوص در عصري که ما زندگي مي کنيم اين نياز بيشتر از پيش احساس مي شود چون مثل گذشته نيست که بچه ها در حياط و کوچه ها با هم بازي کنند بنابراين نبايد مانع بازي آنها در پارک شد.

بازي و اسباب بازي براي کودکان بسيار مهم است به طوري که آنها بيشترين ساعت هاي بيداري خود را به بازي و فعاليت مي پردازند. کودکان زمان بازي را بسيار دوست دارند و اين زمان را بر هر چيز ديگري مقدم مي دارند. انتخاب اسباب بازي مناسب براي کودکان در هر سني بسيار حائز اهميت است. به طوري که بهترين مناسب ترين اسباب بازي براي کودکان به ويژه در سنين پيش دبستاني، اسباب بازي هاي آموزشي است چرا که اين گروه از اسباب بازي ها باعث پرورش تفکر، تخيل، سرگرمي، لذت و مهم تر از همه يادگيري در کودک مي شود و او را با مفاهيم و دنياي پيرامون آشنا مي کنند.
علاوه بر اينها، اسباب بازي بايد از ايمني و کيفيت لازم برخوردار باشد. به اعتقاد انجمن جهاني تعليم و تربيت دوران کودکي (ACEI)، اگر اسباب بازي هاي کودکان به دقت انتخاب شود، موجب ارتقاي کيفيت بازي و رشد کودک مي شوند. اسباب بازي هاي آموزشي، نقش بسزايي در رشد کودکان پيش دبستاني ايفا مي کنند. آنها موجب بالا رفتن هوش، مهارت هاي اجتماعي و هم چنين رفتارهاي احساسي کودکان مي شوند. بنابراين خيلي خوب است اگر مسئولان امر سعي کنند با برگزاري کلاس هاي آموزشي و ارائه بازي هاي فکري در پارک ها فرصت خوب بازي کردن را براي کودکان فراهم کنند.


ویدیو مرتبط :
چرا نصیحت ما در فرزندانمان تاثیر نمی کند ؟