مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



همایش ظرفیت های فرهنگی و تمدنی اربعین


به گزارش شیعه آنلاین ، حجت الاسلام مهدی خاموشی، صبح امروز در افتتاحیه «همایش ظرفیت های فرهنگی و تمدنی اربعین» که در تالار سوره حوزه هنری در حال برگزاری است به ایراد سخنرانی پرداخت.

خاموشی با بیان اینکه روایات در باب حرکت به سمت امام حسین(ع) بسیار زیاد است و ائمه اطهار احادیث زیادی در این خصوص بیان کرده اند، گفت: مثلا یکی از روایات این است که اگر کسی به زیارت امام حسین(ع) برود بعد از مرگ، امام او را زیارت می کند و اگر در آتش باشد از آتش او را خارج می کند یا مثلا در روایت دیگری آمده است که ملائکه از هنگام حرکت از دم در تا برگشت زائرین برای او استغفار می کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: خدا از باب رحمت و منتش می خواهد به افراد خیر برساند. اگر فردی چنین دعایی کند که هر خیری که به بندگان صالحت اعطا کردی همه را یک جا به من بده این همه خیر و ثواب به اندازه بال مگسی در حکومت خداوند نیست. زیارت امام حسین(ع) انسان ساز، تمدن ساز، فرهنگ ساز و جامعه ساز است.

خاموشی در ادامه به نقل خاطره از اولین دفعه ای که به زیارت امام حسین(ع) رفته بود، پرداخت و گفت: اولین باری که رفتم خیلی با شرایط آشنا نبودم به همین خاطر شب ها دیر می خوابیدم و بیشتر راه می رفتم. یکی از شب ها در کنار یکی از بیابان ها کنار وسایل خوابیده بودم نیمه های شب یکی از عرب ها مرا از خواب بیدار کرد و به خانه اش برد و جای خودش و بچه هایش را به من و همراهانم داد. این پدیده ای است که با زندگی منفعت طلبانه لیبرالیستی امروزه جوامع جور در نمی آید.

وی گفت: راجع به عفاف و حجاب در جامعه زیاد صحبت می کنیم ولی در پیاده روی کربلا حتی یک نفر را نمی بینیم که یک تار مویش بیرون باشد. دلیلش هم واضح است چون خودش را برای آمدن به این راه ساخته و برای رسیدن به هدف به آنجا آمده است. پیاده روی عظیم اربعین اوج امر به معروف و نهی از منکر و تعاون است و این همان چیزی است که جامعه ما همیشه به دنبالش است. ما در عصر فعلی راهی نداریم جز اینکه این راهپیمایی عظیم را به رخ جهانیان بکشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فاجعه منا گفت: برای پیاده روی اربعین حدود ۲۵ میلیون نفر در طی ۱۰ روز حرکت می کنند و مشکلی پیش نمی آید. این در حالی است که دیدیم که امسال عربستان برای حج چه بلایی بر سر حجاج آورد.

خاموشی در پایان برای همه حاضرین از خداوند توفیق حضور در این راهپیمایی عظیم را خواستار شد.


ویدیو مرتبط :
همایش خودباوری فرهنگی