سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استیو بالمر: درآمد مایکروسافت از خدمات ابری قابل قبول نیست


استیو بالمر: درآمد مایکروسافت از خدمات ابری قابل قبول نیست

اخیرا استیو بالمر، مدیر ارشد اجرایی سابق مایکروسافت از گزارش درآمد این شرکت از خدمات ابری انتقاد شدیدی کرده و به عقیده‌ی وی این شرکت باید در بخش نرم‌افزارهای همراه و بازار نرم‌افزاری پیشرفت کند.

زومیت/ اخیرا استیو بالمر، مدیر ارشد اجرایی سابق مایکروسافت از گزارش درآمد این شرکت از خدمات ابری انتقاد شدیدی کرده و به عقیده‌ی وی این شرکت باید در بخش نرم‌افزارهای همراه و بازار نرم‌افزاری پیشرفت کند.

مایکروسافت سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های خود را در بخش خدمات ابری سپری کرده و این استراتژی را در بیشتر محصولات خود اجرا کرد. حتی ویندوز ۱۰ نیز جزو این محصولات بوده و همانند کلاد، بروزرسانی‌های متعدد را دریافت می‌کند که در واقع این بروزرسانی‌ها از این پس جزو ملزومات این سیستم عامل به شمار می‌آید. مایکروسافت در نسخه‌ی پیشین ویندوز، تبلت مُد را فعال کرده بود که در ویندوز ۱۰ نیز به نظر می‌رسد ویژگی مانند کلاد جزو کرنل این سیستم به شمار می‌آید.

اما مایکروسافت تلاش زیادی برای توسعه بازار نرم‌افزاری خود انجام نداده، ولی در نقطه مقابل بسیاری از افراد معتقدند که ویندوزفون باید از نرم‌افزارهای اندرویدی استفاده کند و به‌تازگی استیو بالمر نیز به جمع این اشخاص پیوسته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، بالمر در سخنرانی اخیر خود انتقاد شدیدی از درآمد مایکروسافت از خدمات ابری داشته است.

بالمر که در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین سهام‌دار شخصی مایکروسافت محسوب می‌شود، معتقد است که این شرکت باید در بخش نرم‌افزارهای همراه و بازار نرم‌افزاری پیشرفت کند و حتی این موضوع را در نشست سهام‌داران این شرکت مطرح کرده است. او دراین‌باره به‌صورت مستقیم ساتیا نادلا را خطاب قرار داده و از او پرسید که چرا ویندوزفون ازنظر بازار نرم‌افزاری نسبت به سایر رقبا تا این حد ضعیف عمل کرده و از نرم‌افزارهای مهمی مانند Starbucks به‌اندازه کافی حمایت نمی‌کند.

پاسخ نادلا به سوال بالمر نیز به‌ این‌ ترتیب بود که مایکروسافت در حال تلاش برای ساخت نرم‌افزارهای متحد و یکپارچه برای ویندوزفون، ویندوز ۱۰ دسکتاپ و ایکس باکس است ولی این پاسخ نتوانست بالمر را راضی کند. بالمر در عکس‌العمل به پاسخ نادلا گفت:

این پروژه موفق نخواهد شد! به‌جای این کار نرم‌افزارهای اندرویدی را بر روی ویندوزفون اجرا کنید.

البته به نظر می‌رسد که برنامه‌های مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ به نحوی بوده است که می‌توان اپلیکیشن‌های iOS و اندروید را بر روی آن‌ها پورت کرد ولی هنوز نحوه انجام این کار مشخص نشده است. البته مشکلات بالمر با مدیریت فعلی مایکروسافت به ماجرای نرم‌افزارها منتهی نشد و وی آمار ارائه‌ شده از درآمد مایکروسافت از خدمات ابری را مزخرف دانست! او دراین‌باره گفت:

آن‌ها باید درآمد را در گزارش ارائه کنند نه این‌که تنها به ارائه مدت‌زمان اجرای خدمات بپردازند. کار آن‌ها تنها ارائه آمار و ارقام کاری بوده و اگر درباره این موضوع به‌عنوان یک عنصر کلیدی در شرکت حرف می‌زنند، باید گزارش آن را کامل ارائه کنند.
هنوز نمی‌توان سخنان بالمر را در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس و اندروید انتقاد کرد؛ گرچه در نظر برخی افراد پورت کردن اپلیکیشن‌ها کار جالبی نیست. با این حال به نظر می‌رسد مایکروسافت برنامه‌های بسیاری برای اجرای پلتفرم مورد نظر خود بر روی ویندوز ۱۰ دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گریه استیو بالمر برای خداحافظی از مایکروسافت