سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ثبت نام حج تمتع 95 آغاز شد


ثبت نام حج تمتع 95 آغاز شدایرنا/ ثبت نام حج تمتع سال 95 از امروز (سه شنبه) به مدت دو هفته آغاز شد.

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سال 95 از امروز می توانند با مراجعه به شعب بانک ملی سراسر کشور نسبت به پرداخت قسط اول هزینه سفر حج خود اقدام کنند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: با وجود قطع یک طرفه روابط سیاسی کشور عربستان با کشورمان و نظر به اینکه حج، وظیفه ای شرعی و واجب است به اطلاع می رساند بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت بنا بر وظایف قانونی، برنامه ریزی ها و اقدامات خود را طبق جداول زمان بندی شده برای تحقق تشرف زائران به حج در سال 1395 با جدیت دنبال می کند.

این اطلاعیه افزود: بر همین اساس از تمام دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا بیستم خرداد ماه سال 1385 دعوت می شود برای انجام مرحله اول ثبت نام از امروز لغایت پایان وقت اداری روز سه شنبه 25 اسفندماه 94 با در دست داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری به همراه شناسنامه و اصل کارت ملی به شعب بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به واریز مبلغ 50 میلیون ریال بصورت علی الحساب به عنوان بخشی از هزینه سفر در حسابی به نام خود اقدام و رسید آن را دریافت نمایند.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه بانک نسبت به محاسبه روز شمار سود متعارف این مبلغ به حساب زائران اقدام خواهد کرد، آمده است: از آنجا که به دلیل قطع روابط با عربستان، امکان حضور نمایندگان سازمان حج و زیارت در این کشور برای نهایی کردن اجاره هتل ها، حمل و نقل، تدارکات و تغذیه و غیره وجود نداشته است، لذا در این مرحله برخلاف رویه گذشته، دریافت مبلغ مذکور بصورت علی الحساب است و هزینه قطعی سفر در زمان ثبت نام قطعی با مشخص شدن کاروان ها و گروه های قیمتی، هفته اول اردیبهشت ماه همزمان با زمان دریافت قسط دوم مشخص خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است انجام حج در سال 1395 منوط به امضاء توافقنامه متعارف بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان و پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ کرامت، شأن و جایگاه حجاج ایرانی و صیانت از حقوق زائران در طول موسم حج خواهد بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
معرفی سایت ثبت رایگان خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع