سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقایسه آماری جالب بین سرانه مساجد و کنیسه یهودیان در تهران


تسنیم/ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به ازای هر هزار نفر یهودی یک کنیسه در تهران وجود دارد، گفت: این در حالی است که هر 15 هزار نفر مسلمان در تهران از یک مسجد برخوردارند.

پرویز سروری در جریان بررسی لایحه «برنامه راهبردی توسعه، مقاوم‌سازی، تعمیر، تجهیز و احداث مساجد مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی» اظهار کرد: در این لایحه باید از بعد تامین سرانه نیز به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه برخی جمهوری اسلامی ایران را به محدود کردن ادیان متهم می‌کنند، گفت: بنا به اظهارات نماینده یهودیان در مجلس شورای اسلامی در تهران 25 هزار نفر یهودی زندگی می‌کنند و به ازای این تعداد 25 کنیسه وجود دارد به این ترتیب برای هر یک هزار یهودی یک کنیسه وجود دارد.

سروری ادامه داد: در برخی از نقاط پاریس یهودیان ناچارند با گارد به کنیسه بروند و این در حالی است که با وجود طرح موضوعات ضداسرائیلی در ایران یهودیان از امنیت جانی برخوردارند و در کمال آزادی در شهر تردد می‌کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت توسعه مساجد متناسب با جمیعت 8.5 میلیون نفری پایتخت خاطرنشان کرد: امروز سرانه مسجد برای مسلمانان تهران از کنیسه یهودیان کمتر است و این وضع برای ام‌القرای جهان اسلام غیرقابل توجیه است.

وی با تاکید بر اینکه طراحی مساجد باید مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی باشد، گفت: متاسفانه اخیرا مساجدی ساخته شده که خصوصیتی با اینگونه معماری ندارد و بیشتر به سالن مد شبیه است.

سروری همچنین خواستار جانمایی منطقه مساجد در تهران شد و گفت: باید دقیقا بدانیم که به چه تعداد مسجد و در چه نقاطی نیازمندیم.


ویدیو مرتبط :
نمای کلی از کنیسه یهودیان یوسف آباد تهران