سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ثبت‌نام رشته علوم انسانی سال آینده در مدارس کشور انجام می‌شود/ ثبت‌نام «علوم انسانی» در تهران از طریق مدارس فرهنگ


علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص ابهامات ایجاد شده برای حذف یا عدم حذف رشته علوم انسانی در مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه مدارس فرهنگ، در تمام مناطق آموزش و پرورش استان تهران این مدارس دایر می‌شوند زیرا این مدارس آیین‌نامه مستقل دارند و از جهت محتوای آموزشی می‌توانند کار ویژه‌تری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مدارس فرهنگ فقط به صورت اختصاصی در رشته ادبیات و علوم انسانی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت رشته علوم انسانی تأکید شده و در نظر دارند بیشتر روی تربیت متمرکز شوند.

زرافشان افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال آینده در رشته ادبیات و علوم انسانی در سراسر کشور انجام می‌شود اما در تهران با استفاده از ظرفیت خوب مدارس فرهنگ، این کار انجام خواهد شد ضمن اینکه مدارس فرهنگ مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس فرهنگ، مدارس نمونه دولتی هستند؟»، گفت: خیر، مدارس فرهنگ الزاماً نمونه دولتی نیستند و آیین‌نامه آن به شکل مدارس فرهنگ است اما ممکن است نمونه دولتی هم باشند.

وی افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در تمام کشور مدارس فرهنگ تشکیل شده است و این مدارس فعلاً دانش‌آموزان را با آزمون ورودی جذب می‌کند و کار ویژه آموزشی و تربیتی انجام می‌دهد.

زرافشان در پاسخ به این پرسش که «آیا ثبت‌نام رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس فرهنگ قابلیت اجرا و تأمین به مدارس سراسر کشور را دارد؟»، تصریح کرد: خیر، در آموزش و پرورش تهران با توجه به اینکه تعداد مدارس فرهنگ زیاد است، قابلیت اجرا دارد و قرار است در هر منطقه 2 مدرسه پسرانه و دخترانه فرهنگ ایجاد شود اما این رشته در سراسر کشور در مدارس دولتی ثبت‌نام می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تهران دارای مدارس خاص بیشتری است لذا پوشش تحصیلی رشته ادبیات و علوم انسانی نسبت به علوم تجربی و ریاضی فیزیک و فنی و حرفه‌ای کمتر است.

به گزارش فارس، مدیر کل آموزش و پرورش تهران روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد: در سال آینده ثبت‌نام در رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس عادی دولتی انجام نمی‌شود و فقط در دبیرستان‌های فرهنگ، ثبت‌نام این رشته انجام می‌‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/NTXTJV


ویدیو مرتبط :
فعالیت تحصیلکرده‌های رشته‌های علوم انسانی و فنی به عنوان دندانپزشک