سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پنبه نخستین بار در شهرستان فاریاب کشت شد


سید یعقوب موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاست سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر ترویج کاشت محصولات کم آب به جای محصولاتی است که به آب بیشتری نیاز دارند و در همین راستا از اوایل سال جاری کار تحقیق و ترویج این محصولات در جنوب کرمان آغاز شده است.
وی بیان کرد: محصولات پنبه، کلزا، کنجد و دانه های روغنی از جمله محصولات کم آب هستند که در جنوب کرمان به صورت آبیاری تحت فشار کاشت آنها شروع و برای ترویج آنها برنامه ریزی شده است.
وی گفت: بیش از 60 هکتار از اراضی شهرستان فاریاب در اولین سال، زیر کشت پنبه رفته است و در هر هکتار بیش از چهار تن محصول برداشت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز منطقه از این محصول در شهرستان فاریاب نسبت به سایر نقاط کشور که پنبه کاشت می شود میزان بیشتری پنبه برداشت شده که این نشان از وجود پتانسیل های بسیار در مناطق جنوب کرمان است.
وی افزود: آبیاری این محصول با سیستم تحت فشار بوده که یکی از دلایل افزایش برداست محصول است.
موسوی گفت: کاشت پنبه از نیمه خرداد ماه شروع شده است و برداشت آن تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.
مرکز شهرستان فاریاب در 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
7438/3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رکود صنعت پنبه استان گلستان و کاهش سطح زیر کشت پنبه