سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان «پرویز مشرف» را از قتل «اکبر بگتی» تبرئه کرد


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، پرونده «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان که از سه و نیم سال گذشته در حال بررسی بوده است، سرانجام پایان یافت.

دادگاه مبارزه با تروریسم کویته تحت نظارت قاضی «جان محمد گوهر»، پرویز مشرف را از قتل «محمد اکبر خان بگتی» سروزیر سابق ایالت بلوچستان به دلیل عدم شواهد مستند تبرئه کرد.

این دادگاه همچنین «آفتاب شیرپاو» وزیر کشور سابق و «شعیب نوشیروانی» وزیر سابق ایالتی در امور داخلی ایالت بلوچستان را نیز تبرئه کرد که در این پرونده متهم بودند.

با این حال، «جمیل بگتی» فرزند اکبر بگتی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که از این تصمیم دادگاه مطمئن نیست و آن را به چالش خواهد کشید.

وی گفت: دادگاه مبارزه با تروریسم تاکنون در یک جلسه نیز متهمان را حاضر نکرده و این پرونده بسیار پیچیده است.

نواب اکبر بگتی که از نزدیکان قبیله «مری» در منطقه «کوهلو» ایالت بلوچستان پاکستان بود از سال 2003 الی 2006 میلادی با همکاری بزرگان این قبیله جنبشی را به منظور تامین حقوق مردم این ایالت رهبری می‌کرد.

بگتی برای چند ماه در مناطق کوهستانی کوهلو پنهان شده بود.

گفته می‌شود که تعدادی از نظامیان پاکستان وارد این کوه شدند و چندی بعد در انفجار قوی 37 حامی بگتی و 21 نظامی پاکستان کشته شدند.

همچنین پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان که در سال 1999 با کودتایی توانست بر مسند قدرت باقی بماند، هم‌اکنون با اتهام خیانت به کشورش روبرو است.

این برای نخستین بار در تاریخ این کشور است که یک حاکم نظامی سابق با اتهام خیانت مواجه می‌شود، اتهامی که در صورت اثبات می‌تواند مجازات حبس ابد یا اعدام را برای وی در پی داشته باشد.

پرویز مشرف در 3 نوامبر سال 2007 میلادی 60 قاضی از جمله «افتخار محمد چوهدری» رئیس وقت دیوان عالی پاکستان را با خانواده‌هایشان در حبس خانگی قرار داد.

مدتی پس از استعفای پرویز مشرف و روی کار آمدن دولت حزب «مردم پاکستان» حبس خانگی این قضات نیز لغو شد.

پرویز مشرف علاوه بر اتهام حبس خانگی قضات عالی و خیانت به کشورش، چندین پرونده دیگر از جمله حمله به «لال مسجد» اسلام‌آباد را نیز در پرونده خود دارد.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
پرویز مشرف در پاکستان