ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مسابقات جهانی وزنه‌برداری/ سبک‌ترین رقابت دسته فوق‌سنگین دنیا


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.09.07 - 10:19

مسابقات جهانی وزنه‌برداری/ سبک‌ترین رقابت دسته فوق‌سنگین دنیا

تسنیم/ بهادر مولایی دو سال پس از نایب قهرمانی‌اش در جهان، این بار در شرایطی متفاوت در مسابقات جهانی شرکت می‌کند؛ او به دلیل دوری از شرایط ایده‌آل در گروه B دسته فوق سنگین حضور دارد.
36 وزنه‌بردار در قالب سه گروه در دسته فوق سنگین مسابقات جهانی وزنه‌برداری حضور دارند. در این بین نماینده کشورمان بهادر مولایی که در گروه B قرار دارد به مصاف 11 وزنه‌بردار دیگر خواهد رفت تا بتواند امتیازی برای تیم ملی ایران کسب کند.
بهادر مولایی با رکورد ورودی 425 کیلوگرم در این رقابت‌ها شرکت کرده است و در کنار ایراکلی تورمانیدزه از پیشتازان این گروه هستند. با اینکه در گروه A پنج ورزشکار با رکورد ورودی 440 کیلوگرم حضور دارند اما بهادر مولایی باز هم می تواند در گروه خودش در یک‌ضرب و یا دوضرب رکورد خوبی از خود به جای بگذارد و حتی در لیست مدال آوران باشد.
در مسابقات جهانی مختلف بارها این موضوع پیش آمده که وزنه‌برداری از گروه B در نهایت در لیست مدال‌آوران آمده است. از آخرین مثال‌های این موضوع می‌توان به وزن 105 کیلوگرم همین مسابقات هیوستن مربوط می‌شود. ساردوربک دوسموروتوف از ازبکستان توانست از گروه B مدال برنز دو ضرب را کسب کند.
مولایی در آخرین مسابقات جهانی‌اش در سال 2013 خوش درخشید و توانست با مجموع 458 کیلوگرم (203 یکضرب و 255 دوضرب)نایب قهرمان شد. او اخیرا دچار مصدومیت از ناحیه زانو شده بود و هنوز به شرایط ایده آل خود بازنگشته است.
از غایبان مهم این وزن بهداد سلیمی است که به دلیل مصدومیت در این رقابت حضور ندارد او دو دوره قهرمان جهان شده است و سال گذشته با مجموع 407 کیلوگرم نایب قهرمان مسابقات آلماتی شد. روسلان آلبگوف نیز غایب دیگر این وزن است او با مجموع 464 کیلوگرم و 462 کیلوگرم به ترتیت قهرمان جهان سال های 2013 و 2014 شد. از شانس‌های مدال این دسته الکسی لوچف از روسیه است که مدال برنز مسابقات جهانی 2013 و قهرمانی اروپا در سال 2014 را در کارنامه خود دارد.
از دیگر وزنه‌برداران برتر این دسته می‌توان گور میناسیان و روبن آلکسانیان را نام برد که هر دو با رکورد ورودی 440 کیلوگرم در این دوره حضور دارند. آنها می‌خواهند برای دومین بار مدال طلای این وزن را به خانه ببرند. اولین بار در سال 1998 ارمنستان مدال طلای یکضرب فوق سنگین را کسب کرده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
وزنه برداری - دسته فوق سنگین - المپیک 2012 لندن ( یک ضرب دسته +105 کیلوگرم )