نرخ خرید محصولات کشاورزی قبل از شروع سال زراعی اعلام شود


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باید با کارهای آموزشی و ترویجی متوسط عملکرد گندم در واحد سطح را بالا برد و از این طریق به بهبود وضعیت اقتصادی گندمکاران کمک کرد.

اسماعیل پرویزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، نرخ‌های اعلام شده برای خرید تضمینی گندم را مناسب دانست و توجه دولت را به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم منطقی عنوان کرد.

پرویزی‌فر با بیان این‌که قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم مطلوب بوده و از قیمت‌های جهانی گندم بالاتر است، گفت: در حال حاضر میانگین قیمت جهانی گندم حدود 700 تا 800 تومان است، در حالی که برای سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی گندم 1270 تومان اعلام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، در ادامه با بیان این‌که بالاتر رفتن بیش از این قیمت خرید تضمینی گندم منطقی نیست، بهترین راهکار برای بالابردن درآمد کشاورزان و ارتقای سطح اقتصادی خانوارهای روستایی را برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سطح بهره وری در بخش کشاورزی دانست.

پرویزی‌فر افزود: باید با کارهای آموزشی و ترویجی متوسط عملکرد گندم در واحد سطح را بالا برده و از این طریق سطح اقتصادی خانوارهای روستایی را بالا ببریم.

وی در ادامه بهترین زمان برای تعیین و اعلام نرخ تضمینی خرید محصولات کشاورزی را قبل از شروع سال زراعی دانست و گفت: اگر اعلام قیمت‌های خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی در زمان مناسب خود انجام شود، کشاورزان با برنامه‌ریزی بهتری نسبت به کشت اقدام خواهند کرد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، با تاکید بر این‌که تعیین قیمت خرید تضمینی گندم قبل از فصل کاشت می‌تواند نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک داشته باشد، گفت: این اقدام شرایطی را فراهم خواهد کرد تا برنامه‌ریزی برای کشت گندم توسط کشاورزان با انگیزه بیشتری انجام گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دقت در خرید محصولات کشاورزی سالم