ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



فولاد- استقلال؛ بازی تکراری برای حفظ صدر/ نبرد مربیان پرسپولیسی و رونمایی از استیماچ


به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات لیگ برتر فوتبال بعد از 20 روز تعطیلی از روز پنجشنبه از سر گرفته می‌شود. در هفته دوازدهم لیگ برتر دو تیم استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان شانس صدرنشینی را دارند و اگر استقلال در اهواز لغزش داشته باشد شاید صدر جدول را از دست بدهد.

نگاهی به مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر می‌اندازیم:

استقلال خوزستان- گسترش فولاد تبریز؛ آبی‌های اهواز به دنبال صدر

شاگردان ویسی که در رده دوم جدول هستند در صورتیکه بتوانند آبی‌پوشان تبریزی را در این مسابقه شکست بدهند می‌توانند به طور موقت صدرنشین لیگ برتر شوند و جای برادر بزرگتر خود را در صدر جدول بگیرند با این حال گسترش فولاد تبریز هم تیم خوبی است که در رده پنجم جدول قراردارد و نمی‌خواهد به راحتی امتیاز از دست بدهد. اگر گسترش در اهواز یک امتیاز بگیرد استقلال تهران حداقل تا روز جمعه در صدر باقی خواهد ماند. فراز کمالوند اگر بتواند استقلال خوزستان را شکست بدهد تیمش تا رده سوم صعود می‌کند. این مسابقه تنها بازی است که روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

پدیده - راه آهن؛ فرصت مناسب برای مشهدی‌ها

پدیده با سه امتیاز بیشتر از حریف تهرانی خود در رده سیزدهم جدول لیگ قرار دارد و اگر در این بازی پیروز شود می‌تواند با 16 امتیاز تا رده هشتم جدول صعود کند. این بازی خانگی بهترین فرصت برای تیم پدیده است که به شرایط خود در جدول لیگ سامان بدهد. باشگاه راه آهن هم با کناره‌گیری علیرضا رحیمی مدیرعاملش دچار حاشیه‌های مدیریتی شده است و مهدی تارتار باید شایستگی‌هایش را بیش از گذشته به عنوان سرمربی راه آهن ثابت کند البته او مقابل رضا مهاجری سرمربی پدیده کار سختی پیش رو دارد.

صبای قم - ذوب آهن؛ نبرد مربیان پرسپولیسی

نبرد تیم‌های سوم و چهارم جدول می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مسابقات این هفته باشد. ذوب آهن که با 19 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد شانس رسیدن به صدر جدول را در این هفته دارد.به شرطی که استقلال تهران بازنده شود و استقلال خوزستان هم برنده نشود در آنصورت شاگردان یحیی گل‌محمدی اگر بتوانند در قم شاگردان علی دایی را شکست بدهند صدرنشین خواهند شد. تیم صبا هم در صورتیکه بتواند سه امتیاز از ذوب آهن بگیرد در آنصورت با 2 امتیاز بیشتر بالاتر از ذوب آهن قرار می‌گیرد. نبرد مربیان سابق پرسپولیس در نوع خود جذاب است هم از نظر فوتبالی و هم از نظر حاشیه‌ای. به هر حال علی دایی در پرسپولیس جانشین یحیی گل‌محمدی شد و شاید جمعه بهترین فرصت برای انتقام فوتبالی گل‌محمدی از دایی باشد.

تراکتورسازی - سیاه جامگان؛ برد آسان شاگردان تونی؟

تراکتورسازی تعطیلات لیگ را آرام سپری نکرد و هر روز شایعه‌ها و اخبار حاشیه‌ای زیادی در مورد این باشگاه منتشر شد. با این حال عباسی هنوز مدیرعامل باشگاه و تونی اولیویرا هم سرمربی تراکتورسازی است. اگرچه این تیم با 14 امتیاز در رده دهم جدول است رتبه‌ای که هواداران تراکتورسازی از آن راضی نیستند با این حال شانس سرخپوشان تبریزی برای پیروزی در مصاف با سیاه‌جامگان زیاد است. تیم فرهاد کاظمی در رده چهاردهم جدول است و او بارها گفته این تیم برای بقا در لیگ برتر خیلی کار دارد.

سایپا- ملوان؛ نبرد تیم‌های هفتم و هشتم جدول

سایپا که با 17 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد اگر در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد می‌تواند چند پله در جدول لیگ صعود کند اما تساوی یا شکست شاگردان جلالی را در جدول با وضعیت بدی مواجه می‌کند و ممکن است چند پله سقوط کند. سایپا در این بازی جواد نکونام را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مهدی ترابی ملی‌پوش سایپا هم در گوام دچار مصدومیت شده است. تیم ملوان که در رده هشتم است هم مازیار زارع، فرزاد حاتمی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت به احتمال فراوان در اختیار نخواهد داشت. شاگردان استیلی هم که با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌خواهند با یک برد خارج از خانه قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرند تا شاید مدیران باشگاه را به تلاش بیشتر برای حل مشکلات وادار کنند.

سپاهان- نفت تهران؛ رونمایی از استیماچ

این اولین حضور استیماچ سرمربی جدید سپاهان در لیگ برتر است. سرمربی که جانشین حسین فرکی شده باید از همان بازی اول ثابت کند که سزاوار جانشینی مربی قهرمان را داشته است. سپاهان با حسین فرکی 17 امتیاز گرفت و در رده ششم جدول قرار گرفته و استیماچ آمده که قطب زرد فوتبال ایران را دوباره به کورس قهرمانی برگرداند. علیرضا منصوریان هم می‌داند کار سختی در اصفهان دارد و شاید یک امتیاز از این بازی هم او را راضی نگه دارد. تیم نفت در رده دوازدهم جدول است.

فولاد - استقلال؛ نبرد تکراری برای حفظ صدر

این بازی در مرحله یک هشتم جام حذفی برگزار شد و تیم استقلال در تهران 3 بر یک فولاد خوزستان را شکست داد. شاگردان پرویز مظلومی برای حفظ صدرنشینی باید در این مسابقه پیروز شوند. فولاد همچنان در انتهای جدول لیگ قرار دارد. اسکوچیچ هم در تعطیلات لیگ قصد داشت از فولاد جدا شود و به سپاهان برود! انتقال عجیبی که البته انجام نشد با این حال فولاد همچنان با نتایج بدی که گرفته در وضعیت مناسبی قرار ندارد و بعید است بتواند مقابل تیم خوب و یکدست استقلال حرف زیادی برای گفتن داشته باشد مگر اینکه قرمزپوشان اهوازی شگفتی ساز شوند. تنها دغدغه مظلومی در این روزها شاید جدایی کرار از استقلال باشد و این تیم سعی کرده بدون حاشیه در وقفه لیگ کار کند. استقلال با یک برد تکراری مقابل حریف تکراری همچنان صدرنشین باقی خواهد ماند.

برنامه هفته دوازدهم لیگ برتر:

پنجشنبه 28 آبان 94

استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه غدیر ساعت 15

 

جمعه 29 آبان 94

سایپا – ملوان بندر انزلی پاس- ورزشگاه قوامین ساعت 15 و 15 دقیقه

فولاد خوزستان – استقلال تهران- ورزشگاه غدیر ساعت 16 و 20 دقیقه

فولاد مبارکه سپاهان‌ - نفت تهران- ورزشگاه فولاد شهر ساعت 15 و 15 دقیقه

صبای قم – ذوب آهن- ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 15 و 15 دقیقه

تراکتورسازی تبریز – سیاه جامگان- ورزشگاه یادگار امام ساعت 15 و 15 دقیقه

پدیده خراسان –راه‌آهن- ورزشگاه ثامن ساعت 14 و 45 دقیقه

شنبه 30 آبان

پرسپولیس – استقلال اهواز- ورزشگاه آزادی ساعت 16 و 20 دقیقه

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
‫کنفرانس خبری پیش از بازی مربیان گسترش فولاد استقلال‬‎