علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دیدار ملک سلمان با آنگلا مرکل در حاشیه نشست جی ۲۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «ملک سلمان» پادشاه عربستان در حاشیه نشست جی-۲۰ در شهر آنتالیا در ترکیه با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد.

گسترش روابط دوجانبه عربستان و آلمان همچنین آخرین تحولات منطقه از مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

 یکی از منابع وابسته به کاخ سفید از برنامه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی در بعد از ظهر روز یکشنبه و در ادامه نشست جی ۲۰ که در ترکیه برگزار می شود، خبر داد.

پیشتر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز ضمن استقبال از پادشاه سعودی، طی مراسم ناهار با وی درباره برخی مسائل مورد بحث در نشست جی ۲۰ و همچنین مسائل تاثیرگذار بر روابط دو کشور به گفتگو نشست.

ترکیه و عربستان سعودی منافع یکسانی را در قبال سوریه دنبال می کنند و هر دو نقش بسزایی در ایجاد بی ثباتی در این کشور و  تضعیف دولت مشروع دمشق داشته اند.

نشست جی ۲۰ (بیست اقتصاد برتر جهان) روز شنبه هفته جاریدر شهر آنتالیای ترکیه آغاز و علیرغم اینکه معمولا در آن به مسائل اقتصادی پرداخته می شود، انتظار می رود که امسال رسیدگی به موضوعاتی چون بحران های خاورمیانه، امنیت جهانی و حملات اخیر پاریس نیز در آن گنجانده شود.


ویدیو مرتبط :
آنگلا مرکل : تهدید ، راه حل معضل پناهجویان نیست