علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۵۰۰ امدادگر قزوینی در دوره بازآموزی شرکت می‌کنند


حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن فصل سرما بیش از ۵۰۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در دوره بازآموزی شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این دوره‌ها امدادگران شعب شش‌گانه و دو دفتر سرپرستی جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اطلاعات پیشین خود را به‌روزرسانی و تکمیل می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: دوره‌های بازآموزی امدادگران این جمعیت همه‌ساله پیش از فرارسیدن زمستان برگزار می‌شود تا امدادگران جمعیت هلال‌احمر بتوانند با آمادگی کامل در حوادث حضور یابند.

هاشمی تصریح کرد: به طور معمول در ایام و فصول سرد سال احتمال وقوع حادثه بیشتر می‌شود و از همین رو باید آموزش و آمادگی  امدادگران باید به نحوی باشد که توان مقابله با آن را داشته باشند.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز زمستان سرد و سختی برای استان قزوین پیش‌بینی شده است که لزوم آمادگی بیش از پیش امدادگران را می‌طلبد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین عنوان کرد: حادثه اخیر گرفتار شدن بیش از ۸۰ دستگاه خودرو بر اثر برف و کولاک در الموت٬ نمونه‌ای از حوادث بود که نیروهای امدادی به خوبی توانستند به آن پاسخ دهند.

هاشمی اضافه کرد: سال گذشته نیز تیم‌های امدادی در ماجرای گم شدن چوپانان در الموت بهترین واکنش را نشان دادند و دو چوپان گم‌شده را نجات دادند.

وی تصریح کرد: آمادگی امدادگران باید به اندازه‌ای باشد که در صورت وقوع حادثه بتوانند در مرحله نخست٬ جان خود را نجات دهند و پس از آن به یاری آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان بشتابند.


ویدیو مرتبط :
دوره ویژه مدرسان موفق | شرکت کنندگان دوره دوم