«نرگس محمدی»: یک فیلم خوب داشته باشیم بهتر از این است که صد فیلم بد تولید کنیم!


«نرگس محمدی»: یک فیلم خوب داشته باشیم بهتر از این است که صد فیلم بد تولید کنیم!باشگاه خبرنگاران/ به هیچ عنوان نمی‌توان با تعداد اندک فیلم‌ نیاز یکساله سینما را تامین کرد اما ...
نرگس محمدی بازیگر تلویزیون و سینما در خصوص جدیدترین فعالیت خود در زمینه بازیگری گفت: حدود یک سال است که مشغول بازی در سریال «معمای شاه» هستم و فکر می‌کنم یک سال دیگر طول بکشد. جدا از این در سریال «زعفرونی» که قرار است در عید نوروز پخش شود با حامد محمدی به عنوان کارگردان و ایرج محمدی تهیه کننده همکاری می‌کنم که تا به امروز حدود 70 درصد از کل اثر را پیش رفتیم.

وی از ویژگی‌های سریال «زعفرونی» این گونه بیان کرد: «زعفرونی» کاری خانوادگی، بامزه با رگه‌های طنز است. این عوامل باعث شد من را که تا به حال کار طنز انجام ندادم، به سمت خود جذب کند و مطمئنم مردم نیز دوست خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد ریسک کنید و در «زعفرونی» با موضوع طنز بازی کنید اظهار داشت: در ابتدا از این ریسک می‌ترسیدم. چون بازیگرانی که طنز کار هستند زمین تا آسمان با دیگر بازیگران فرق می‌کنند، اما به این جهت که «زعفرونی» فیلمنامه‌ای قوی دارد و تمام شخصیت‌ها در آن به خاطر موضوعش بار طنز دارند، برایم جذاب شد و اعلام همکاری کردم.

محمدی با بیان این مطلب که از زمان نگارش فیلمنامه به من فکر نشده بود، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم از زمان نگارش فیلمنامه یکی از نقش‌ها را برای من در نظر گرفته بودند. فقط بعد از خواندن فیلمنامه تصمیم گرفتم کار کنم.

وی از همبازی شدن با بازیگران «زعفرونی» گفت: در این مجموعه بیشتر با هادی کاظمی که نقش همسرم را دارد، خانم اسکندری و مهدی هاشمی همبازی هستم. فضای کار و گروه و کاراکترهایی که با آن‌ها کار می‌کنم توانمند و خوب هستند. به خصوص کاظمی که کمک‌های فراوانی به من می‌کند.

بازیگر «اخراجی‌ها» با بیان این موضوع که بازی در فیلم سینمایی یا مجموعه تلویزیونی برای او فرق نمی‌کند بیان کرد: فرق نمی‌کند در سریال یا فیلم سینمایی بازی کنم؛ اما قرار است در فیلم‌های سینمایی بد بازی کنم. بهتر آن است که کار نکنم تا زمانی که فیلم خوب پیشنهاد شود.

بازیگر فیلم «سوپراستار» درباره حال و هوای این روزهای سینما بیان کرد: خیلی خوشحالم که حال سینما خوب است. در جشنواره امسال فیلم «ابد و یک روز» آنقدر روی من تاثیر گذاشت و فیلم خوبی بود که حال من را خوب کرد.

چنانچه بعد از «درباره الی» سال‌ها بود فیلم به این جذابی ندیده بودم. به نحوی که باعث شد دیدم نسبت به سینما کاملا عوض شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خوراک یکسال سینمای ایران را می‌توان با چند فیلم اندک تامین کرد گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان با تعداد اندک فیلم‌ نیاز یکساله سینما را تامین کرد، اما اگر یک فیلم خوب داشته باشیم بهتر از این است که صد فیلم بد تولید کنیم.

وی خطاب به بازیگران تازه ورود یافته به عرصه سینما اظهار داشت: به زندگی و کاری که انجام می‌دهند، امید داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوب شوند. چون ناامیدی منبع تمام بدبختی‌ها است. البته چون نفراتی از آن‌ها در ابتدای ورود منتظر رویدادهای خوب هستند و این امر زود رخ نمی‌دهد، ناامید و افسرده می‌شوند که باید به آن‌ها گفت به طور قطع انتخاب افسردگی مسیر درستی برای رسیدن به اهداف مثبت نیست.

محمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص اهمیت انتخاب نقش و اثر جذاب در زندگی هنری‌اش خاطرنشان کرد: به نظرم اکثر بازیگران ما درگیر این وضعیت هستند که هم انتخاب می‌کنند و هم انتخاب می‌شوند. یعنی برخی مواقع انتخاب دست خود ما است اما در بعضی موارد در شرایطی قرار می‌گیریم که یکسری کارها را به اجبار انتخاب می‌کنیم در اصل انتخاب می‌شویم.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نرگس محمدی و میترا حجار در فیلم آناهیتا