سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وجود 8 مدرسه تک دانش‌آموزی در مازندران


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از وجود هشت مدرسه تک دانش‌آموزی در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، سیدعلی قاسمی در نشست خبری گفت: در حال حاضر 64 مدرسه زیر پنج دانش‌آموز و 123 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در مازندران دایر است.

وی در ادامه با بیان اینکه روزهای انقلاب روزهای بسیار پر اضطرابی بود و دانش‌آموزان به اندازه ظرفیت‌شان در این انقلاب سهم خود را ایفا کردند، تصریح کرد: نام نهادن روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به دهه فجر بسیار به‌جا و شایسته بود، دهه فجر این پیام را داشت که به تدریج سیاهی خواهد رفت و باید جای خویش را به روشنی و آزادی دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ایران اسلامی هزینه‌هایی همچون نبرد در هشت ساله با همه ابرقدرت‌ها برای تحقق آزادی استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی داد و مردم با حفظ تمامیت ارضی از دیانت و نظام خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی جامعه است، افزود: این آموزش به سه دوره ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم تقسیم می‌شود.

قاسمی هدف دبیرستان کار و دانش را ارائه دانش با توجه به نیاز جامعه دانست و اظهار کرد: دبیرستان فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی بر اساس پرداختن به مسائل تئوری و فنی است در حالی که در کار دانش بیشتر به مباحث عملی می پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه ما در پس از جنگ به پدیده بیکاری مواجه شد و متاسفانه برخی از هزینه های آموزشی مفید در حوزه اشتغال نبود.

قاسمی عنوان کرد: در استان مازندران برای اینکه دانش آموزان به صورت کارآفرین تربیت شوند متناسب به بوم استان از سایر دستگاه‌ها بهره گرفتیم و بخشی از دانش آموزان برای آموزش حرفه از قانون برون‌سپاری بهره گرفته و آموزش می‌بینند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تجهیز مدارس در استان بر عهده سازمان نوسازی مدارس است، عنوان کرد: در ایام دهه فجر 39 پروژه در آموزش و پرورش مازندران به بهره‌برداری رسید که این پروژه بخشی توسط خیرین، برخی با همکاری بنیاد برکت، برخی از اعتبارات استانی و برخی از اعتبارات محلی احداث شدند.

وی ادامه داد: تمام دانش آموزان در سیستم سمات درج می‌شوند و بر اساس این سیستم دانش آموزان ورودی سال آینده پیش‌بینی می‌شود و این دانش آموزانی که در پایه سوم بودند و امسال در پایه چهارم نیستند توضیح آن را از مدارس می خواهیم تا اگر افرادی بازمانده از تحصیل هستند به حوزه درس برگردانیم.

قاسمی گفت: تحصیل دختران مزدوج در دبیرستان منعی ندارد و باید رفتارش مثل دیگران باشد و همچون دیگر دانش آموزان رفتار کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امکانات آموزش و پرورش برای اقدامات آموزشی است، گفت: هرگز اجازه نداریم امکانات آموزش و پرورش را در اختیار کاندیداهای خاصی قرار دهیم و تا کنون از تخطی در مدرسه‌ای گزارشی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مازندران در رشته والیبال در دو سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب می‌کنند، ادامه داد: به 10 نفر از دانش آموزانی که در مسابقات المپیاد خوارزمی حائز رتبه شدند جوایزی اهدا شد.

قاسمی با اشاره به وجود 670 مدرسه غیردولتی در استان، عنوان کرد: در حال حاضر 506 هزار دانش‌آموز در مازندران تحصیل می‌کنند که 103 هزار نفر به میزان بیش از 20 درصد در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه هشت مدرسه یک دانش آموزی در مازندران وجود دارد، افزود: در حال حاضر 64 مدرسه زیر پنج دانش آموز و 123 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز در مازندران دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه گروه‌های نظارتی بر مسائل مالی مدارس نظارت دارند، اظهار کرد: هر چه آموزش و پرورش مدارس را به سوی مدارس غیرانتفاعی سوق دهد به نفع مدارس محروم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد کلاس‌های درس در مدارس مازندران هوشمند است، ادامه داد: در طی دو سال دولت تدبیر و امید، مشارکت مدارس غیر انتفاعی افزایش یافته است به طوری که میزان حضور دانش‌اموزان در مدارس غیرانتفاعی به 20 درصد از 15 درصد سال 92 رسیده است.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های حوزه اعتبارات آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: مهم‌ترین چالش عدم پرداخت سنوات همکاران بازنشسته در سال 93 و 94 است که مجموع بدهی به بازنشستگان مازندران 68 میلیارد تومان بود و تنها 13 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

قاسمی اظهار کرد: کاندیداها به عنوان یک معلم به دغدغه‌های آموزش و پرورش گوش فرا دهند و دیدگاه خود را درباره نقش آموزش و پرورش در توسعه جامعه روشن کنند.

وی افزود: همه کاندیداها محصول مدرسه هستند و نمایندگان باید تبعیض پرداختی در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها را حذف کنند.

در مدارس غیردولتی نرخ شهریه مشخص است و یک سری شاخص برای مدارس تعیین می‌شود، نرخ‌ها نیز در ابتدا به دانش‌آموزان اعلام می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بازارچه ی دانش آموزی در مدرسه ی ما (2)