گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



مردم در استان های کشور چقدر برای تفریح خود هزینه می کنند؟


بررسی آمارهای بانک مرکزی از درآمد و هزینه خانوارها در سال 93 برای تفریح و امور فرهنگی نتایج جالبی در پی داشته است.

بررسی آمارهای درآمد و هزینه خانوارها (منتشر شده از سوی بانک مرکزی) در سال 93 نشان می دهد در میان 31 استان کشور چهار استان خراسان جنوبی، سمنان، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد بیش از دیگر استان ها برای تفریح و امور فرهنگی هزینه می کنند. در مقابل چهار استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و البرز کمترین هزینه را برای تفریح و امور فرهنگی می پردازند.

استانی مانند تهران یا اصفهان و فارس که انتظار می رفت با توجه به فراهم بودن زیرساخت های فرهنگی، بیش از دیگران برای تفریح و امور فرهنگی هزینه کنند، به ترتیب رتبه 25، 14 و 23 را دارند. اگرچه سایر هزینه ها مانند مسکن در استان هایی مانند تهران بیشتر است، اما از طرفی درآمد سالانه تهرانی ها برای مثال دو برابر خراسان جنوبی است.

یا از سوی دیگر استان هایی مانند خراسان جنوبی، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد جزو استان های محروم و فقیر محسوب می شوند و اینکه خانوارها در خراسان جنوبی سالانه 2 میلیون و 386 هزار تومان یا در کهکیلویه و بویر احمد دو میلیون و 270 هزار تومان صرف تفریح و امور فرهنگی و هتل و رستوران کنند، کمی با داده های آماری دیگر و تصور اولیه این استان ها هماهنگ نیست. چون در مقابل استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان که شرایطی مشابه استان های صدر لیست دارند، در انتهای لیست قرار گرفته اند که کمترین هزینه را برای تفریح می پردازند. این سه استان به ترتیب سالانه 519، 902 و 567 هزار تومان برای تفریح و هتل و رستوران هزینه می کنند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد خبرگزاری دنیای سفر


ویدیو مرتبط :
تفریح سالم و کم هزینه :))