فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله اشتهاردی برگزار می شود/ نگاهی به زندگانی آن مرحوم


فرزند مرحوم آیت الله اشتهاردی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا مرکز قم اظهار داشت: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم،اساتید و روحانیون در زادگاهش شهر اشتهارد ترتیب خواهد یافت.
مجید ملامحمدی افزود: دراین آیین باشکوه تعدادی از آثار تازه چاپ شده آن مرحوم رونمایی می شود.
وی ادامه داد: از آیت الله اشتهاردی 200 عنوان کتاب در زمینه های تاریخ اسلام ، سیره اهل بیت (ع)، تفسیر قرآن و غیره به چاپ رسیده که حدود نیمی از آثار به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است.
ملامحمدی گفت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی از اساتید حوزه علمیه سخنران این مراسم خواهد بود.
وی ترتیل خوانی استاد قدبیگی نفر اول مسابقات ترتیل خوانی کشوری را از دیگر برنامه های این مراسم ذکر کرد.
آیت الله محمد ملامحمدی (معروف به محمد محمدی اشتهاردی) در روز اول بهمن ماه ۱۳۲۳ شمسی در شهر اشتهارد (واقع در ۶۰ کیلومتری غرب کرج) از یک خانواده متوسط و مذهبی دیده به این جهان گشود.
در سن هفت سالگی برای یاد گرفتن تلاوت قرآن به مکتبخانه رفت و سپس برای تحصیل وارد دبستان شد و پس از دوره ابتدایی به مدرسه علمیه اشتهارد پای گذاشت.
آن مرحوم در این مدرسه به تحصیل ادبیات فارسی و عربی پرداخت و از مقدمات عربی، دو کتاب «جامع المقدمات و سیوطی» را خواند و سرانجام در سال ۱۳۳۸ شمسی برای ادامه تحصیل، وارد حوزه علمیه قم، شد.
وی در حوزه علمیه قم، سه مرحله دروس حوزوی (مقدمات، سطح و خارج) را در محضر اساتید فن، خواند و در امتحانات پایه های عالی حوزه، قبول شد، در کنار تحصیل، از سال ۱۳۴۱ طبق برنامه های تبلیغی حوزه، برای تبلیغ احکام و آیین اسلام، به اطراف و اکناف، از روستاها و شهرها، در ماه محرم و صفر و رمضان و شبهای جمعه می رفت و انجام وظیفه می کرد که این کار تا اواخر عمر ادامه داشت.
درس سطح حوزه را بیشتر در محضر آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علی پناه اشتهاردی و آیت الله علی مشکینی آموخت و چند سال درس خارج حوزه را، بیشتر در محضر آیات عظام سید محمدرضا گلپایگانی، شیخ هاشم آملی و ناصر مکارم شیرازی خواند و درس تفسیر قرآن را بیشتر در محضر آیت الله خزعلی و آیت الله مکارم شیرازی آموخت.
در سال ۱۳۴۷ شمسی در کنار تحصیل، ذوق و هنر نویسندگی و انجام مسؤولیت تبلیغی به وسیله قلم و عوامل دیگر موجب شد که وی با جمعی از دوستان در جلسه هفتگی آموزش نویسندگی در منزل آیت الله ناصر مکارم شیرازی، شرکت کند و دراین جلسه آیین نویسندگی را آموخت و با مقاله نویسی و ارائه آن، چنین نتیجه گرفت که می تواند در این راستا موفق شود.
آن مرحوم درهمان سال نخستین کتاب به نام «سیمای بلال حبشی» را به رشته تحریر درآورد که و به این ترتیب آغاز کار نویسندگی آن مرحوم در سال ۱۳۴۷ شمسی در قم، شروع شد.
پندهای جاویدان،شرح حال اصحاب پیامبر (ص) و امام علی(ع) در 20 جلد، پیکار اسلام با اسراف ، نقدی بر تز اتحاد تاکتیکی با مارکسیست ها ، نماز از دیدگاه قرآن و عترت ، ازدواج آسان و شیوه همسرداری ، داستانهای مثنوی ، داستانهای اصول کافی، داستانهای خوانی ازپیامبران اولوالعزم ،حکایتهای گلستان سعدی به قلم روز و مادر پاک از جمله آثار این اندیشمند حوزه علمیه قم می باشد.
مرحوم اشتهاردی در 28 آذر سال 1385 در سن 62 سالگی دارفانی را وداع گفت و قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد. ک/3
7406/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مرحوم آیت الله اشتهاردی