فيلمنامه‌نويس «اي تي» درگذشت


خبرآنلاين/ مليسا متيسون فيلمنامه نويس فيلم مشهور «اي.تي» در ۶۵ سالگي درگذشت.
فيلمنامه‌نويس فيلم «اي.تي» که از مشهورترين و محبوب‌ترين فيلم‌هاي استيون اسپيلبرگ است، ديروز با پشت سر گذاشتن يک دوره بيماري طولاني درگذشت.

اسپيلبرگ با صدور اعلاميه‌اي پس از درگذشت وي نوشت: مليسا قلبي داشت که درخشان از عشق بود و همين درخشندگي و روشنايي را به «اي.تي» هم بخشيد.

اين فيلمنامه‌نويس که سال ۱۹۵۰ در لس‌آنجلس متولد شده بود سال ۱۹۷۹ با فيملنامه «اسب سياه» به هاليوود راه يافت. اما او براي فيلمنامه فيلم کلاسيک «اي.تي» در سال ۱۹۸۲ به شهرت رسيد و نامزدي اسکار را به دست آورد. اسپيلبرگ بارها از نقش موثر او در موفقيت اين فيلم سخن گفته و تاکيد کرده بود: اين فيلمنامه‌اي بود که دلم مي‌خواست همان روز دستش بگيرم. آنقدر صميمانه بود و آنچنان صداي شفافي داشت که مستقيم به قلب من راه يافته بود.

اين فيلمنامه نويس در کنار کاتلين کندي تهيه کننده «اي.تي» به عنوان دستيار تهيه کننده در ساخت اين فيلم نيز نقش داشت.

«هنرمند فراري» در سال ۱۹۸۲ فيلمنامه ديگر اوست و «يک هندي در گنجه» در سال ۱۹۹۵ که فرانک اوز آن را ساخت و نيز فيلم «کوندان» در سال ۱۹۹۷ ساخته اسکورسيزي را خانم متيسون نوشته بود.

متيسون فيلمنامه فيلم بعدي اسپيلبرگ يعني «بي‌اف‌جي» را هم نوشته که اولين فيلمنامه او در تقريبا دو دهه اخير محسوب مي‌شود. اين فيلمنامه بر مبناي کتاب کلاسيک رولد دال به همين نام نوشته شده و داستان دختري را روايت مي‌کند که با غولي آشنا مي‌شود که قلبي مهربان دارد.

متيسون از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۴ همسر هريسون فورد بود و اين زوج دو فرزند دارند. او در سال‌هاي بعد دوستي صميمانه‌اي با دالايي لاما ايجاد کرد و داستان «کوندان» را بر مبناي شخصيت او نوشت. او از آن پس يکي از فعالان حمايت از تبت شد و تا زمان درگذشتش عضوي از کمپين بين‌المللي براي تبت بود.


ویدیو مرتبط :
درگذشت تختی ...