سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تکرار سریال اختلال و کندی اینترنت/ کاربران همچنان در انتظار اینترنت باکیفیت


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اختلال و قطعی اینترنت که در هفته‌های گذشته بارها تکرار شده است، از عصر دیروز تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و هم اینترنت پرسرعت ثابت و هم اینترنت همراه با قطعی‌های مکرر همراه بود.

در تماس با واحد پشتیبانی اپراتورها و همچنین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت اعلام می‌شد که اختلال سراسری است و وعده داده می‌شد که تا ساعت‌های آینده این مشکل برطرف شود.

به دنبال تکرار این قطعی‌ و اختلال‌ها در ماههای اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت علت این کندی را  قطع مسیرهای تامین اینترنت ایران از ترکیه و یک مسیر دیگر اعلام و تاکید کرده بود:به دنبال قطعی مسیرهای ارتباطی ترکیه و باب المندب، بخشی از ارتباطات بین الملل کشورهای منطقه ازجمله ایران دچار کندی شد. این شرکت و سایر شرکت‌های بین‌المللی در تلاشند مشکل ایجاد شده را از طریق برقراری مسیر های پشتیبان و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کند.

همچنین تکرار این اختلال‌ها در هفته‌های گذشته باعث شده بود تا جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از منشاء اختلالات اینترنتی را مربوط به کیفیت شبکه دسترسی و نحوه مدیریت منابع و نیز بخشی مربوط به منابع تامین و ارتباطات بین‌المللی دانسته و اظهار کرده بود: در زمینه ارتباطات بین الملل ممکن است شبکه به دلایل اضطراری و یا موضوعات طبیعی دچار اختلال شود، اما در مورد کیفیت شبکه دسترسی در داخل کشور امکانات شرکت های واسطه باعث بروز برخی اختلالات می شود.

این دلایل در حالی در توجیه اختلال‌های اخیر بیان می‌شود که نصرالله جهانگرد پیش از این خبر داده بود که با نصب یک نسخه کپی از آدرس‌های اینترنتی جهان در زیرساخت شبکه ایران، امکان استفاده از شبکه داخلی در صورت قطع ارتباط با اینترنت بین‌الملل، به وجود آمده است.

از سوی دیگر وعده اینترنت با کیفیت همواره از سوی وزیر ارتباطات و معاونان وی مطرح شده و وضعیت را رو به بهبود توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/H1SN8B


ویدیو مرتبط :
اینترنت هشدار به همه کاربران