ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



هوملس به دورتموند خیانت نکرد!


هوملس به دورتموند خیانت نکرد!آی اسپورت/ هوملس پسر بایرن مونیخ است و طبیعی است که دو چیز را مد نظر داشته باشد، مدت زمان باقی مانده برایش در زمین فوتبال و تعداد جام هایی که برده است.
دورتموند از طریق وب سایتش اعلام کرده که ماتس هوملس در تابستان به بایرن مونیخ خواهد رفت. کاپیتان دورتموند در حالی به بایرن می رود که در هفته های گذشته بارها از احتمال به وقوع پیوستن این انتقال شنیده ایم. بارها هم دیگر بازیکنان دورتموند به بایرن رفته اند. در سال 2013 ماریو گوتزه، در سال 2014 روبرت لواندوفسکی و حالا هم هوملس.
اما از زمانی که هوملس احتمال رفتن به بایرن را رد نکرد، در تمرینات و بازی های تیمش هو شد و هواداران برایش سوت زدند. حتی بنری برایش به ورزشگاه آوردند که رویش نوشته بود اگر می خواهد برود زودتر برود.
پایان خوبی برای او در دورتموند نبود و مطمئنا فینال جام حذفی بین بایرن و دورتموند در تاریخ 21 می دیدنی خواهد شد. مطمئنا او خداحافظی خوبی نخواهد داشت.
پیوستن یک بازیکن به تیم رقیب اتفاقی است که هوادران دورتموند بارها آن را تجربه کرده اند. آن ها هنوز ماریو گوتزه را نبخشیدند که در ازای 37 میلیون یورو 3 سال پیش به بایرن رفت. حتی زدن گل قهرمانی در جام جهانی در فینال هم دردهای دورتموندی ها را تسکین نداد. وقتی صحبت از بازگشت احتمالی او به دورتموند به میان بود، هواداران در بازی با وردربرمن و بلافاصله بعد از منتشر شدن این شایعات واکنش نشان داند و بنرهای زیادی به ورزشگاه آوردند تا به او بفهمانند که دیگر در این تیم جایی ندارد.
اما این بار اوضاع فرق دارد. هوملس کاپیتان باشگاه است. او بازیکنی است که قبلا گفته بود قهرمانی لیگ قهرمانان به همراه دورتموند را به 6 قهرمانی به همراه باشگاهی دیگر ترجیح می دهم. شکی نیست که تیم دیگری که هوملس گفته بایرن است و به راحتی می توان این را فهمید. از طرفی او یکی از کسانی بود که وقتی گوتزه دورتموند را ترک کرد از او انتقاد کرد.
اما هوملس رنگ عوض کرد. او گفت قبل از خواب هر شب یک ربع به این فکر می کند که باید برای فصل بعد چه برنامه ای داشته باشد. یکی از بهانه هایش این بود که در سن 23 سالگی او همیشه فکر می کرد که راهی طولانی و پر از جام و عنوان پیش رویش است. اما دورتموند از سال 2012 هیچ جام معتبری کسب نکرده است و البته این را هم در نظر داشته باشید که هوملس جام های کمی ندارد. این مدافع به خاطر تغییر عقیده شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.
اما طبیعی است. دیگر همه می دانند که بایرن مونیخ هر سال بهترین استعدادهای بوندسلیگا را جذب می کند. شکی هم در این نیست. این بار که آن ها دست روی بازیکنی گذاشتند که شدیدا با خواسته هایشان مطابقت دارد.
ممکن است هوملس چندین سال سابقه بازی و موفقیت در دورتموند داشته باشد، اما او پسر بایرن است. زمانی که در بایرن بوده بچه مدرسه ای بوده است. درکل 15 سال در آن باشگاه بوده و قبل از رفتن به دورتموند 2 بار هم برای تیم اصلی آن ها بازی کرده است. این هم طبیعی است که یک ورزشکار دوست داشته باشد هرجایی که هست موفق باشد.
او اقوام و آشنایان زیادی در مونیخ دارد و همسرش هم زندگی در مونیخ را همیشه مد نظر دارد. هرمان، پدرش، که حالا مدیر برنامه های پسرش است، تا سال 2012 برنامه ریز باشگاه بایرن بوده است. از زمان جدایی هوملس از بایرن هم هیچ کدام از افرادی که درباره شان گفتیم روزهای خوشی نداشته اند. اما با بازگشت هوملس به بایرن همه این ها درست می شود.
او می تواند در کنار ژروم بوآتنگ و زیر نظر کارلو آنچلوتی کار کند. بسیاری از هم تیم هایش در تیم ملی را در کنارش خواهد داشت. این بار همه چیز درست است و به نظر منطقی می رسد. از طرفی قهرمان بوندسلیگا در دو سال گذشته از پست هوملس ضربه های زیادی خورده است. مهدی بن عطیه فوق العاده نیست و بادشتوبر هم به ندرت آماده است. هوملس یکی از معدود بازیکنان دنیاست که می تواند واقعا به پیشرفت بایرن کمک کند.
او حالا 27 ساله است و مطمئنا دو چیز که همیشه در ذهنش دارد زمان پیش رو و تعداد عنوان هایی که کسب کرده است. انتظار می رود که قرارداد پیشنهادی برای او هم یک قرارداد طولانی مدت باشد و با وضعیتی که بایرن دارد معنای این قرارداد برای او کسب جام های خیلی بیشتر است. آن هم جام ها و عناوینی با لباس قرمز بایرن که همیشه آرزویش را داشته، نه با لباس زرد و مشکی دورتموند.

منبع: آی اسپورت


ویدیو مرتبط :
هوملس از ماندن در دورتموند می گوید