علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مطالعه امتداد خط ژنتیکی لئوناردو داوینچی در اروپا


مطالعه امتداد خط ژنتیکی لئوناردو داوینچی در اروپاسیناپرس/ محققان و مورخین ایتالیلیی در پی یافتن نشانی از بستگان و خویشاوندان لئوناردو داوینچی ، نابغه ایتالیایی هستند . در این پژوهش ها، بررسی و جداسازی DNA از 15 نسل بعد از مرگ این نابغه ایتالیایی انجام می شود.
لئوناردو داوینچی نقاش ، مهندس معمار ، ریاضیدان ، فیلسوف ، متخصص علوم طبیعی ، آناتومیست و گیاه شناس مشهور ایتالیائی در سال 1519 میلادی در آمبویس فرانسه در گذشت و به اعتقاد اکثر کارشناسان در قرن 16 میلادی که مصادف با جنگ های مذهبی بود اکثر آثار وی در قاره اروپا پراکنده شدند .

الساندرو وسوزی اظهار امیدواری کرد که با بررسی و جداسازی DNA از 15 نسل بعد از مرگ این نابغه ایتالیایی بتوان خانواده و اقوام او را درآن دوران شناسایی و بدین گونه بازماندگان این هنرمند مشهور را در عصر حاضر بیش از آنچه تا کنون یافت شده شناسایی کرد.
به تازگی دو پژوهشگر به نام های اگنسه ساباتو به همراه الساندرو وسوزی ، مورخ و مدیر موزه ادیاله توسکانی ایتالیا ، که زادگاه این هنرمند نیز تلقی می شود ، در پی یافتن بازماندگان و بررسی تبار ژنتیکی و خانواده این هنرمند شهیر هستند. پژوهش های طولانی مدت به عنوان مراحل اولیه این تحقیق علمی گسترده در کنار ارزیابی اسناد و مقبره های موجود در فرانسه و اسپانیا به منظور بازسازی تاریخ خانواده و یا به زبان ساده تر شجره نامه این هنرمند ، از اولویت های این تیم دو نفره محسوب می شود. در ادامه گفتنی است که روند پیگیری تیم تحقیقاتی فوق ، منجر به یافتن سر نخ هایی از دفتر رسمی و قانونی در فلورانس ایتالیا با نام سر پیرو داوینچی شد .

در همین خصوص الساندرو وسوزی اظهار امیدواری کرد که با بررسی و جداسازی DNA از 15 نسل بعد از مرگ این نابغه ایتالیایی بتوان خانواده و اقوام او را درآن دوران شناسایی و بدین گونه بازماندگان این هنرمند مشهور را در عصر حاضر بیش از آنچه تا کنون یافت شده شناسایی کرد.

لازم به ذکر است که مراسم سالگرد تولد 564 سالگی این هنرمند برجسته روز پنجشنبه هفته جاری مصادف با 15 آپریل برابر با بیست و هفتم فروردین ماه برگزار خواهد شد و کشفیات اخیر در این حوزه در اختیار علاقه مندان و اندک بازماندگان لئوناردو داوینچی قرار خواهد گرفت . در این گزارش تصویری شاهد پرتره هایی از این هنرمند خواهیم بودکه به همراه اثر انگشت وی در اختیار دوست دارانش قرار می گیرد .



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سیناپرس


ویدیو مرتبط :
بالزن لئوناردو داوینچی