سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذائی: شایعه استفاده از برنج آلوده در ایام محرم و صفر بی‌اساس است


مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذائی: شایعه استفاده از برنج آلوده در ایام محرم و صفر بی‌اساس استمیزان/ مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذائی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو شایعاتی مبنی بر توصیه برخی برای استفاده از برنج های آلوده در ایام خاصی مانند محرم و صفر را بی اساس دانست.

برخی خبرگزاری ها در ماه های اخیر، اخباری را مبنی بر توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته دولتی بین مردم در سال جاری به ویژه در ایام محرم و صفر منتشر کرده بودند.

بهروز جنت، مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذائی سازمان غذا و دارو درباره این موضوع اظهار کرد: ممکن است با تائیدات آزمایشگاهی و در صورت انطباق محصول با ضوابط، کاربرد دیگری مانند مصرف حیوانی برای برخی فرآورده ها در نظر گرفته شود که آن هم پس از اطمینان از عدم وجود آلودگی قارچی، دامی و سایر موارد، امکان پذیر است تا به طورمثال از شیر و یا گوشت، آلودگی وارد بدن مصرف کننده شیر یا گوشت دام نشود.

وی درباره شرایط از بین بردن محصولات تقلبی و قاچاق نیز یادآور شد: امحای اینگونه محصولات با حضور نماینده دادستانی محیط زیست و ارگان نظارتی مرتبط صورت می گیرد همچنانکه این اتفاق بارها و بارها در حضور اصحاب رسانه نیز انجام شده است.

هیچ محصول آسیب دیده ای از مبادی رسمی به دست مردم نمی رسد
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: با تدابیر اندیشیده شده، هیچ محصول آسیب دیده ای از مبادی رسمی به دست مردم نمی رسد.نیاز به واردات برخی مواد غذائی به کشور امری بدیهی است اما اینکه این واردات بصورت رسمی یا قاچاق صورت بگیرد حکایتی دیگر است.

وی با رد صریح واردات مواد آلوده و شایعات مربوطه، خاطرنشان کرد: اگر واردات از مبادی رسمی صورت گیرد، بازرسان غذا و دارو در گمرک، حین ورود مواد غذایی به کشور، محصولات را کنترل و نظارت می کنند و پس از اخذ تائیدات آزمایشگاهی اجازه ورود محصول را صادر می کنند.

وی افزود: محصولات تقلبی و قاچاق این حوزه نیز در صورت رصد و کشف با مجوز مقامات قضائی امحا می شوند.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: هر محصول وارداتی دارای یک صاحب کالا اعم از دولتی یا خصوصی است که طبق ضوابط، این صاحبان محصول موظفند با محوریت مسئول فنی خود بر محصولات نظارت ادواری داشته باشند.

جنت، ایجاد شرایط نگهداری مناسب در انبار و کنترل های لازم برای اطمینان از سلامت محصول را مهم ترین وظیفه مسئول فنی برشمرد و گفت: علاوه بر این ها طرح بررسی محصول در سطح عرضه نیز از جمله تدابیری است که برای اطمینان از رسیدن محصول سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده اندیشیده شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
شایعه آلوده بودن برنج