سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برداشت خیار در ایرانشهر از مرز سه هزار تن گذشت


حسن شاه ولی بر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 62 هکتار از اراضی شهرستان ایرانشهر به کشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص یافته است.
وی متوسط برداشت خیار در هر هکتار از گلخانه ها را 170 تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از 10هزار تن خیار در ایرانشهر برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: کشت خیارگلخانه ای در این شهرستان از شهریور ماه آغاز و پس از یک دوره 38 تا 40 روزه برداشت می شود.
شاه ولی بیان کرد: برداشت خیار در ایرانشهر از سطح گلخانه ها تا مهرماه سال آینده ادامه دارد.
وی بر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، نوبر بودن و استقبال خریداران و سوددهی بالا را از علل استقبال کشاورزان به کشت محصولات گلخانه های از جمله خیار ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: خیار گلخانه ای این شهرستان علاوه بر عرضه در داخل استان به استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی نیز ارسال می شود.
کشت خیارگلخانه ای به صورت آزمایشی برای نخستین بار در سطح نیم هکتار از اراضی ایرانشهر در سال 1378 صورت گرفت به طوری که از آن سال به بعد کشاورزان اقدام به توسعه آن کردند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314/8006 /8005 /6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی گندم از مرز 8 میلیون تن گذشت