سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۶ | مانور انحصاری‌های سونی [قسمت دوم]


بازی‌های پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۶

در اولین قسمت از مقاله بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۶ به معرفی بازی‌های بزرگی چون Uncharted 4: A Thief’s End و Gran Turismo Sport و سایر بازی پرداختیم که به جز بازی‌های فوق، بیشتر عناوین مستقل و کوچک سونی و مالتی پلتفرم بودند. در این مقاله نیز می‌خواهیم لیست بازی‌های قسمت اول را کامل کنیم و پرونده‌ی بازی‌های سونی را بسته و به سراغ مایکروسافت برویم. با ترنجی همراه باشید.

آنچه از قسمت اول خواندیم:

سال 2015 با همه‌ی حواشی خود گذشت، از جداشدن هیدئوکوجیما از کونامی و پیوستنش به سونی تا رونمایی از بازی‌های انحصاری سونی در نمایشگاه‌های مختلف گیمی. حال وارد سال 2016 شده‌ایم، سالی که با توجه به پیش بینی ما و گفته‌های یوشیدا، سال خوبی برای پلی استیشن خواهد بود. فروش باور نکردنی پلی استیشن 4 در سال گذشته، موفقیت سونی نسبت به مایکروسافت را نشان کاربران داد.

بازی‌های انحصاری همواره یکی از عوامل تأثیر گذار در فروش کنسول‌های بازی هستند. در سال گذشته شاهد بازی‌های انحصاری کمی برای پلی استیشن 4 بودیم و بازی‌هایی همچون Bloodborne،The Order 1886 و Until Dawn عناوین انحصاری سونی در این سال بودند که نمرات خوبی از منتقدان این صنعت دریافت کردند همچنین عناوین Uncharted: The Nathan Drake Collection و God of War Remastered نیز بازی‌های ریمستر سونی در این سال بودند که آنها نیز با استقبال خوبی از سوی طرفداران مواجه شدند. نمی‌خواهیم بگوییم که سونی سال خوبی نداشته است، زیرا با وجود اینکه 2 سال از عمر پلی استیشن 4 گذشته است بیش از 10 بازی انحصاری برای این کنسول منتشر شده است که نسبتاً آمار خوبی در این زمان کوتاه به حساب می‌آید.

در E3 2015 سونی با نمایش فوق‌العاده، عناوین زیادی را معرفی کرد که حسابی عطش طرفداران این کنسول را برای تجربه‌ی بازی‌های جدید، دوچندان کرد. بازی‌هایی همچون Horizon: Zero Dawn عنوان انحصاری جدید استودیو گوریلاگیمز و The Last Guardian که پس از 8 سال سرنوشت نا معلوم بالاخره برای پلی استیشن 4 نمایشی چند دقیقه‌ای داشت و تاریخ انتشارش توسط سونی مشخص شد. همچنین در E3 2014 نیز از آخرین سری Uncharted با نام A Thief’s End با نمایشی خیره کننده در E3 2014 عطش طرفداران را دوچندان کرد. همچنین بازی‌های بیشتری نیز معرفی شدند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

می‌توان بهترین سال پلی استیشن 4 نسبت به 2 سال گذشته را، سال جاری در نظر گرفت زیرا بازی‌های انحصاری بزرگی برای این کنسول منتشر خواهند شد که می‌توان پیش بینی کرد تأثیر چشم گیری در فروش این کنسول در سال ۲۰۱۶، خواهد داشت.

مشاهده کامل قسمت اول بازی‌های پلی‌ استیشن 4 در سال ۲۰۱۶

بازی Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

یکی از بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی و جهان باز، که در E3 2015 توسط سونی معرفی شد عنوان Horizon: Zero Dawn بود که توسط استودیو گوریلا گیمز یکی از زیرمجموعه‌های سونی ساخته خواهد شد. پس از عرضه‌ی Killzone Shadow Fall در ابتدای نسل هشتم برای پلی‌استیشن، این دومین بازی Guerrilla Games است که قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

داستان بازی در آینده‌ای دور و هزاران سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی و رباتیک قرارگرفته و تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند. در این میان شخصیت اِلوی که شکارچی و تیراندازی ماهر است به مبارزه با این مخلوقات مکانیکی خواهد پرداخت. جهانی گسترده و وجود ماشین‌ها و ربات‌ها در مناطق سرسبز جنگلی همراه با چرخه‌ی شبانه‌روزی و سیستم آب‌وهوای یکپارچه ویژگی‌های بارز این بازی هستند. عدم استفاده از سلاح‌های گرم یکی دیگر از ایده‌های جالب این بازی بوده است تا شخصیت مؤنث این عنوان بتواند با استفاده از فناوری‌های اولیه، راه‌های مختلفی را برای از بین بردن دشمنان خود استفاده کند. همچنین اعلام‌شده است که در این بازی هیچ‌گونه بارگذاری وجود ندارد.

Horizon: Zero Dawn قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2016 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

The-Last-Guardian

The Last Guardian

می‌توان یکی از پرحاشیه ترین بازی‌های تاریخ را عنوان The Last Guardian معرفی کرد. عنوانی که از سال ۲۰۰۷ ساخت آن شروع شد و در E3 2009 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 رونمایی شد اما به موجب اختلافات سازندگان و جدا شدن Fumito Ueda طراح بازی انتشار بازی به عقب افتاد و این بدقولی سونی نزدیک 7 سال طول کشید و بالاخره در E3 2015 پرونده‌ی The Last Guardian مشخص شد.

کارگردان بازی The Last Guardian آقای Fumito Ueda خواهد بود که چندی پیش بازی‌های خلاقانه و هنری با نام‌های Ico و Shadow of the Colossus برای سونی ساخته بود.

داستان درباره پسری است که با یک حیوان عظیم‌الجثه به نام Trico، که شبیه به عقاب است دوست شده، و باید با همکاری یکدیگر از دست نگهبانانی که به دنبالشان هستند بگریزند. بازیکن در بازی کنترل پسربچه را به عهده دارد و باید با اعمال دستور به تریکو آن را مانند یک حیوان واقعی کنترل کند، به او غذا داده و برای بالا رفتن از مکان‌های مرتفع از کمک این مخلوق استفاده کند. معماهای جالب و چالش بر‌انگیز، دیالوگ‌هایی جالب، که توسط آن تریکو را باید کنترل نمایید برخی از ویژگی های این بازی هستند. در نمایش E3 2015 گرافیک زیبا و چشم نواز این بازی را بر روی کنسول پلی استیشن 4 مشاهده کردیم و باید منتظر بمانیم تا در سال جاری این شاهکار هنری را پس از مدت‌ها انتظار تجربه کنیم.

The Last Guardian قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

بازی Dreams

Dreams

یکی از خلاقانه‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۶، بازی Dreams است که توسط استودیو Media Molecule سازنده سری محبوب Little Big Planet در حال ساخت است. این بازی دریچه‌ای به سوی هنر فانتزی به روی شما بازخواهد کرد و با سبک و سیاقی دل‌نشین و فانتزی ساعات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. Dreams در جریان کنفرانس مطبوعاتی سونی در E3 2015 رونمایی شد و با استقبال خوبی از سوی طرفداران این شرکت مواجه شد. در این بازی هر شخص می‌تواند دنیایی کاملاً مخصوص خودش در بازی خلق کند و کاراکتر و عناصر گیم پلی جدیدی را بسازد.

عناصر فانتزی بسیار جذاب طراحی شده‌اند و با تریلرهایی که از این بازی منتشر شد است مکان‌های بسیار جذاب و رویاپردازانه، دنیای این بازی را تشکیل داده‌اند. به راستی که گفته‌ها Alex Evans طراح این بازی به حقیقت پیوسته است و ساخت دنیایی ساده و لذت‌بخش و بدون هیچ ریزه‌کاری در Dreams قابل‌باور شده است.

Dreams قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2016 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

بازی What Remains of Edith Finch

What Remains of Edith Finch

در مراسم PlayStation Experience سال گذشته سونی بازی جدیدی بانام What Remains of Edith Finch را معرفی کرد که ساخته‌ی مشترک دو استودیو SCE Santa Monica و Giant Sparrow خواهد بود که در سبک اول شخص و ماجراجویی منتشر می‌شود.

داستان بازی در رابطه با خانواده‌ی نفرین شده ای به نام Finch در ایالت واشنگتن به وقوع می‌پیوندد و هرکدام از اعضای این خانواده داستان‌های کوچکی را دارد و شما شانس تجربه‌ی شخصیت‌های مختلف آن‌ها را دارید که زندگی هر یک از اعضای خانواده را شرح می‌دهد که از سال ۱۹۰۰ میلادی شروع می‌شود. تریلرهای منتشرشده تنها دید اول شخصی از این بازی را به کاربران نمایش داده است که با وجود طراحی صحنه‌های عجیب‌وغریب و ترسناک بر جذابیت این بازی افزوده شده است. هر داستان بازی با مرگ یکی از اعضای خانواده به پایان می‌رسد و که این امر جو احساسی بازی را دوچندان خواهد کرد. به هر حال هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست و باید منتظر اطلاعات بیشتر از سازندگان آن باشیم.

What Remains of Edith Finch قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2016 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

بازی Hellblade

Hellblade

مطمئناً تمامی گیمر ها آخرین سری از فرانچایز محبوب Devil May Cry که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، را تجربه کرده‌اند که توسط استودیو Ninja Theory ساخته شده بود و با نمرات خوبی از سوی منتقدان همراه شد. حال این استودیو پس از چند سال دوری از از این سبک، دوباره پا به ساخت، هک‌اند اسلشی جدید با نام Hellblade گذاشته‌اند و می‌خواهند یک اکشن اصیل را برای شما آماده‌سازی کنند.

داستان بازی از افسانه‌های سلتیک الهام گرفته شده و کاراکتر بازی در قالب شخصیتی با نام Senua که یکی از شخصیت‌های بزرگ این افسانه‌هاست به طول می‌انجامد و سفر Senua به جهنم را شرح می دهد. دشمنان و بأس فایت های مناسبی در بازی قرار گرفته است تا سیستم مبارزاتی بی‌نقص، خشن و چالش‌برانگیز را به مخاطب ارائه دهد.

با توجه به ساخت این بازی با موتور گرافیکی قدرتمند Unreal Engine 4، با یک گرافیک فوق‌العاده و داستان قوی بنابر گفته ی سازندگان همراه خواهیم بود.

Hellblade قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2016 برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

بازی Nier Automata

Nier Automata

در E3 2015 شایعات زیادی در رابطه با بازی جدید استودیو Platinum Games منتشر شد که بالاخره در جریان کنفرانس سونی، اعضای این استودیو به معرفی عنوان اکشن جدید خود، Nier: Automata کردند که Square Enix وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده گرفته است. همچنین پلاتینیوم گیمز وظیفه‌ی ساخت بازی‌هایی چون Bayonetta، Vanquish و Metal Gear Rising: Revengeance را داشته است و می‌توان گفت که در بازی‌های این سبک، تجربه‌ی زیادی دارد و باید منتظر یک انحصاری جذاب از سوی آن باشیم. جالب است بدانید که این استودیو در حال ساخت بازی Scalebound انحصاری ایکس باکس وان نیز خواهد بود که توسط Hideki Kamiya کارگردانی می‌شود.

Nier: Automata دنباله‌ی بازی Nier است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود. هرچند شخصیت و داستان متفاوتی خواهد داشت که به نظر می‌رسد تعدادی از شخصیت‌های نسخه‌ی پیشین نیز، در داستان این بازی حضور خواهند داشت.

داستان Nier Automata پس از اتفاقات Nier رخ می‌دهد که زمین تبدیل به مکانی ترسناک شده است و عده‌ای از موجودات ناشناخته به وسیله‌ی ربات‌ها و ماشین‌های مکانیکی غول‌پیکر، موفق به تسخیر و حکومت بر زمین شده‌اند. در میان تمامی انسان‌ها به ماه مهاجرت کرده‌اند و در آنجا اقدام به ساخت و تجهیز ارتشی قدرتمند برای مقابله با مهاجمان زمینی که از سربازان انسان‌نما که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، تشکیل‌شده‌اند. شخصیت بازی ربات مونثی به نام B2 است که عضوی از گروه YoRHa محسوب می‌شود که او نیز مانند همه‌ی ربات‌ها احساسات ندارد و به زمین فرستاده می‌شود تا علیه موجودات مکانیکی به جنگ بپردازد و زمین را عاری از این موجودات کند و خانه‌ی انسان‌ها را دوباره پس بگیرد. هسته‌ی اصلی گیم پلی بر اساس مبارزات نفس‌گیر و تن و تن تشکیل شده است که در چندی پیش نیز در Nier شاهد آن بوده‌ایم.

Nier Automata قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2016 به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

بازی Shadow of the Beast

Shadow of the Beast

یکی دیگر از بازسازی‌های سونی بازی Shadow of the Beast است. این بازی در سال ۱۹۸۹ عرضه‌شده بود و حال پس از 27 سال، استودیو Heavy Spectrum وظیفه‌ی ساخت بازسازی این بازی را بر عهده گرفته است. این بازی که با سبک پلتفرمر ساخته می‌شود بسیار جذاب بوده و با گیم پلی و گرافیک عالی، حس یک اکشن واقعی را پدیدار خواهد کرد. با توجه به تریلرهای منتشر شده‌ی آن در نمایشگاه‌های مختلف، این بازی بسیار خشونت‌آمیز بوده که این ویژگی، آن را نسبت به سایر بازی‌ها متمایز کرده است.

تجربه سیستم مبارزات و گیم‌پلی بازی بسیار لذت بخش بوده و با طراحی عالی سرزمین آربرون، حس بی‌نظیری از این بازی به شما منتقل خواهد شد. سازندگان Shadow of the Beast اعلام کرده‌اند که این سرزمین بسیار گسترده است و پر از قسمت‌های مخفی خواهد بود که زمان زیادی برای کشف آن‌ها نیاز است.

Shadow of the Beast قرار است در ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

بازی Alienation

Alienation

در نمایشگاه Gamescom 2014 سونی از عنوان جدیدی با نام Alienation رونمایی کرد که استدیوی مستقل Housemarque در حال ساخت است که چندی پیش نیز Dead Nation را برای پلی‌استیشن 4 منتشر کرد. Alienation یک شوتر تمام‌عیار است که وجود شخصیت‌های متنوع و آیتم های زیاد، بر جذابیت‌های آن افزوده‌ اند. همچنین این بازی از قابلیت چند نفره نیز بهره می برد که با ایجاد یک گروه چهار نفره می‌توان از قابلیت cp-op نیز استفاده نمود.

وظیفه‌ی شما در بازی نجات بشریت از دست بیگانگان است تا از انسان‌ها در مقابل آن‌ها محافظت کنید و باوجود محیط‌های مختلفی مانند جنگل، بیابان و شهرهای متنوع ، شاهد تصاویر جذابی از محیط‌های بازی خواهید بود و با توجه به صحبت‌های استودیو سازنده با تخریب پذیر عناصر نیز روبرو هستیم که این امر تأثیر زیادی در گرافیک بازی خواهد داشت. شخصیت‌های بازی با کلاس‌های مختلفی طبقه‌بندی شده‌اند که قابلیت سفارشی‌سازی سلاح‌های آنها را خواهید داشت.

Alienation قرار است در ۴ فروردین ۱۳۹۵ به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شود.

بازی Boundless

Boundless

در جریان کنفرانس سونی Paris Games Week امسال، استودیو Wonderstruck از بازی جهان باز و سندباکس Boundless برای کنسول پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد که یک عنوان با گرافیک فانتزی و سبک و سیاقی ماینکرفتی شکل خواهد بود. این بازی که درواقع یک Open World آنلاین است و با محیطی گسترده و عناصر متنوع ساعت‌ها گیمر را سرگرم می‌کند. بنابرگفته ی سازندگان تجربه‌ی بازی در هر فرد یکسان نخواهد بود و اگر گیمر مورد نظر از محیط اطرافش ناراضی باشد با استفاده از پورتال‌های مختلف می‌تواند به مناطق دیگری تله پورت کند. اطلاعات زیادی از داستان بازی منتشر نشده است اما با توجه به سبک بازی انتظار داریم حرف سازندگان به عمل تبدیل شود و شاهد یک جهان باز بی نقص باشیم. باوجود اطلاعات منتشر شده‌ی در دنیای بازی موجودات غول‌پیکر یا تایتان‌های وجود خواهند داشت که باید با دوستان خود به شکست آنها بپردازید که با وجود بخش Cross-Platform این امر جذاب‌تر خواهد شد و سیل عظیمی از گیمر های PC در کنار گیمر های پلی‌استیشن 4، به بازی خواهند پرداخت.

از دیگر ویژگی های این بازی می‌توان به ساخت وسایل مختلف از حمله سلاح، وسایل حمل‌ونقل و … اشاره نمود که تماماً قابلیت شخصی‌سازی دارند و حتی می‌توان سلاح جدیدی خلق کرد. انتخاب شغل و کسب درآمد از آن از دیگر ویژگی های مثبت این بازی خواهد بود که Boundless را بسیار متمایز کرده است.

بازی Boundless قرار است برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی، در تاریخ نامشخصی منتشر شود.

No-Man's-Sky

No Man’s Sky

بی‌شک یکی از مورد انتظارترین عناوین سبک جهان باز و ماجراجویی، بازی No Man’s Sky است که توسط Hello Games در حال توسعه است. این بازی در جریان نمایشگاه E3 2014 رونمایی شد و طبق صحبت‌های سازندگان و نمایش‌های آن قرار است حسی ناب از گیم پلی نامحدود را به مخاطب خود ارائه دهد. وسعت بازی به حدی است که اگر تا انتهای عمر خود این بازی را تجربه کنید، شاید نتوانید تمام سیارات آن را کشف و جست‌وجو کنید.

در No Man’s Sky حدود ۱۸ کوانتیتون سیاره وجود دارد که تمام آن‌ها به‌صورت داینامیک طراحی شده‌اند. محیط‌های انتخابی نیز بر اساس الگوریتمی خاص چیده شده‌اند تا هر کاربر تجربه‌ی جدیدی از دنیای این بازی داشته باشد. هر سیاره، ستاره و … رنگ، اندازه و طراحی مختلفی دارند و همچنین احتمال وقوع بلاهای طبیعی مانند باران، طوفان شِنی، برف، کولاک و … در بازی وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این بازی پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی سونی، PLaystation VR خواهد بود که حس خوبی از سفر به دنیای سیارات این بازی را به شما منتقل می‌کند.

بازی No Man’s Sky قرار است برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی، در تاریخ نامشخصی منتشر شود. همچنین شایعاتی نیز در رابطه با نسخه‌ی ایکس باکس وان این بازی منتشر شده است اما هنوز از سوی استودیو سازنده تأیید رسمی نشده است.

تهیه شده توسط ترنجی

نظر شما در رابطه با بازی‌های فوق و بازی های قسمت اول این مقاله چیست؟آیا این بازی‌ها می‌تواند با توجه به کم شدن انحصاری‌های ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4 را موفق‌تر کند؟

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
انحصاری های پلی استیشن 4 در سال 2015