سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیدها برای احیای مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان تازه شد


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات بلند پایه هند و پاکستان در نتیجه ترغیب کشورهای دوست و با هدف اعتماد سازی 2 جانبه و تلاش برای احیای مذاکرات صلح در افغانستان، در حاشیه برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس با یکدیگر دیدار کردند.

شینهوا نوشت: دفتر نخست‌وزیری پاکستان پس از این نشست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، طرفین درباره همکاری با همه طرف‌های مربوط به مذاکرات صلح افغانستان توافق کردند.

بنابر این گزارش، مقامات افغانستان همواره اقدام جدی در برابر عاملان اقدامات خشونت آمیز و برقراری صلح را در کشور جنگ زده‌شان خواستار شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: این رویکرد مقامات پاکستان و افغانستان می‌تواند موجب افزایش فشارها بر سرکرده‌های گروه طالبان شود تا تصمیم گیرند می‌خواهند راه خشونت را دنبال کنند و یا آنکه دور میز مذاکرات صلح نشینند.

شینهوا نوشت: از سوی دیگر گفت‌وگوهایی در داخل گروه طالبان درباره پایان بخشیدن به جنگ و در پیش گرفتن راه حل سیاسی در جریان است.

تصمیم اخیر طالبان برای انتصاب «عباس استانکزی» به عنوان رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، پیشرفت مهمی در زمینه فعالیت‌های سیاسی این گروه محسوب می‌شود.

«ملا اختر منصور» سرکرده جدید گروه طالبان با انتصاب استانکزی در واقع کنترل خود را بر مسائل سیاسی تقویت کرده است.

پاکستان در تاریخ 16 سرطان میزبان نمایندگان دولت پاکستان و طالبان در جریان دور نخست مذاکرات مستقیم بود و دور دوم این مذاکرات به دنبال تایید مرگ ملا عمر سرکرده گروه طالبان در اواخر ماه ژوئیه ، لغو شد.

زمانی که شبه نظامیان طالبان حملات خونین خود را تحت نظارت سرکرده جدید این گروه آغاز کردند، نخست وزیر پاکستان از ارائه کمک کشورش در مذاکرات با طالبان سر باز زد.

اما برخی کشورها از جمله چین ، آمریکا و ترکیه برای نزدیک کردن مواضع مقامات پاکستان و افغانستان به یکدیگر تلاش کردند.

بسیاری بر این باورند که احیای مذاکرات صلح در افغانستان می تواند منجر به کاهش خشونت ها و حتی توقف حملات طالبان همزمان با پشت سر گذاشتن زمستان و آغاز فصل بهار شود.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/7J3USL


ویدیو مرتبط :
اولین دور از مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان