سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاسداشت هفته نیروی دریایی با اجرای 67 برنامه در گیلان


حجت الاسلام محمدباقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هفتم آذرماه به عنوان روز نیروی دریایی افزود: این تعداد برنامه همزمان با آغاز هفته نیروی دریایی ارتش در زمینه های نظامی، فرهنگی، مذهبی و غیره توسط فرماندهی آموزش تخصص های دریایی رشت برگزار می شود.
وی با گرامیداشت جانفشانی های شهدا و رزمندگان نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری صبحگاه مشترک ، انجام سخنرانی با موضوع نقش نداجا در مدارس شهرستان رشت و میعادگاه های نماز جمعه شهرستان های استان گیلان و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی جهت کارکنان و خانواده های آنان از جمله این برنامه ها است.
وی یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این برنامه ها یک تلاش فراگیر برای زنده نگه داشتن یاد و نام دلاورمردی های شهدای والامقام نیروی دریای ارتش است.
حجت الاسلام باقری با بیان اینکه باید همواره از شجاعت و از خود گذشتگی شهیدان گرانقدر میهن اسلامی مان یاد کنیم، اظهار کرد: همه ما وارثان مردانی هستیم که روزی برای دفاع از مرزهای آبی کشور با دل و جان به دریا زدند و در پهنه وسیع آب های خلیج همیشه فارس آرام گرفتند.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در استان گیلان دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.
مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت مسئولیت آموزش 70 درصد از بدنه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.
روز هفتم آذر به دلیل عملیات غرور آفرین مروارید در سال 59 توسط دلاورمردان غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که منجر به تحمیل خسارات سنگین بر دشمن شد و نیز گرامیداشت شهدای ناوچه پیکان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز که از سوی رژیم بعثی عراق مورد هدف قرار گرفت ، روز نیرو دریایی نامگذاری شده است.ک/3
7296/ 6158

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
1392/09/07:برای دریا دلان نیروی دریایی... (روز نیروی دریایی)